Slider - obrázek
Slider - obrázek
Slider - obrázek
Slider - obrázek
Slider - obrázek

Úsek D6 u Krupé přišel na 1,5 miliardy Kč, celá dálnice má být hotova za 4 roky

28.08.2024
Petr Bayer

Ředitelství silnic a dálnic zprovoznilo 6,5 kilometru dlouhý úsek dálnice D6 Krupá ve Středočeském kraji. Práce vyšly na 1,5 miliardy Kč bez DPH. Aktuálně se buduje dalších téměř 27 kilometrů dálnice D6 i odpočívka u Kolešova. Na přelomu roku se plánuje začít stavět úsek D6 Knínice – Bošov, příští rok další dva úseky dálnice D6 zprovoznit. Projekt D6 Krupá je navržen ke spolufinancování z Programu Doprava 2021 - 2027 v předpokládané výši 1,5 miliardy Kč.

„Šest kilometrů nové dálnice mezi Prahou a Karlovými Vary sloužící jako obchvat Krupé naváže na už zprovozněný úsek od Prahy končící u Krušovic. D6 je jednou z dálnic, jejichž dostavba v posledních letech významně pokročila. Již příští rok se řidiči mohou těšit na zprovoznění dalších dvou navazujících úseků v celkové délce 14,4 kilometru, celá D6 z Prahy až do Karlových Varů by měla být hotová v roce 2028. Doba jízdy se tak z nynějších téměř dvou hodin výrazně zkrátí,“ říká ministr dopravy Martin Kupka.

Úsek D6 Krupá začíná západně od obce Krušovice, kde navazuje na úsek D6 Řevničov, obchvat zprovozněný v roce 2020. Součástí jsou mimoúrovňová křižovatka Krupá, dále 805 metrů dlouhá estakáda, pět mostů i čtyři protihlukové stěny dohromady dlouhé přes 1,5 kilometru. 

„Stavba navazuje na dálniční úseky u Nového Strašecí a Řevničova, které jsme zprovoznili v roce 2020. Nový úsek odvede veškerou tranzitní dopravu z obce Krupá. Významně se tak zlepší životní podmínky místních obyvatel, sníží se riziko nehod a klesnou emisní zátěže a hluk. Nebezpečné úrovňové křížení se silnicí II/229 nahradila mimoúrovňová křižovatka. Nová čtyřpruhová komunikace je výrazně bezpečnější a umožní řidičům plynulejší jízdu,“ dodává generální ředitel ŘSD Radek Mátl.

Ze zhruba 130 kilometrů dlouhého spojení mezi hlavním městem a Karlovými Vary zbývá dokončit 63 kilometrů dálnice. Příští rok by měla být D6 od Prahy hotová až k jesenické křižovatce se silnicí I/27. Letos v červenci začalo ŘSD stavět 12,1 kilometru dlouhý úsek Petrohrad – Lubenec, jednu z největších dopravních staveb v Česku. V nejbližších dvou letech plánuje ŘSD začít stavět všechny zbylé úseky D6 mezi Prahou a Karlovými Vary.

„Dálnice především odvede dopravu z obcí, kudy nyní jezdí motoristé po silnici první třídy. Šířkové uspořádání silnice I/6 je už nevyhovující, naprosto nepostačuje narůstajícím intenzitám silniční dopravy a nezajišťuje její plynulost a bezpečnost. Dostavba dálnice D6 z Prahy do Karlových Varů je pro ŘSD zásadní prioritou, což je na rozestavěnosti této dálnice také vidět,“ uzavírá Mátl.



D6 Krupá, přeložka

Hlavní trasa:

délka: 6450 m
počet stavebních objektů: 67
zhotovitel: Metrostav Infrastructure a.s.
cena stavby dle smlouvy: 1 543 454 637 Kč bez DPH
zahájení realizace: 3/2022
zprovoznění: 8/2024
 

  • ŘSD aktuálně realizuje 269,6 kilometru nových staveb. Jedná se o 218,6 km dálnic a 51 km silnic I. třídy. 
  • Ve výběrovém řízení se nachází dalších 174,3 km dálnic a silnic I. třídy.
  • Kompletní přehled všech připravovaných i realizovaných staveb v interaktivní mapě na webu www.rsd.cz.

 Další články k tématu