Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) vybralo zhotovitele, který postaví 12,6 kilometru dlouhý úsek Pražského okruhu z Běchovic na D1. Náklady budou 9,76 miliardy Kč bez DPH. Práce začnou letos v prosinci, potrvají tři roky. „Pražský okruh je klíčovou stavbou nejen pro Prahu, ale i pro celý region. Jeho dokončení výrazně zlepší plynulost dopravy a sníží dopravní zátěž v hlavním městě. Na konci roku 2027 bychom po této stavbě měli jezdit,“ říká generální ředitel ŘSD Radek Mátl.
Ze všech částí Pražského okruhu, které zbývá dostavět, je spojení dálnice D1 s oblastí Běchovic nejkritičtější. Úsek v budoucnu sníží provozní zatížení na Štěrboholské radiále i Jižní spojce, které dnes zajišťují tranzitní dopravu ve směru na severovýchod resp. jihovýchod metropole. Nová trasa výrazně odlehčí obytným čtvrtím, jež dlouhodobě čelí vysoké intenzitě dopravy. „Dostavba úseku 511 je pro Pražský okruh zásadní, protože vytvoří důležité dopravní spojení mezi hlavními dálnicemi ústícími do Prahy. To pomůže nejen obyvatelům, ale i tranzitní dopravě, která nyní město přetěžuje,“ řekl mluvčí ŘSD Jan Rýdl.
Úsek bude šestipruhový a patří k nejvýznamnějším dopravním stavbám v ČR. Propojí dálnice D1, D11 i D5, což pomůže kamionové dopravě. Ulevit by měl také přetíženým obcím v okolí Prahy, kde se hlavně ráno a večer tvoří dlouhé kolony. Podle propočtů ŘSD bude tímto úsekem jezdit v roce 2030 denně 70 000 až 80 000 aut. Nyní dosahuje průměrná intenzita dopravy na D0 zhruba 60 000 vozidel denně, z toho nákladní doprava tvoří až 40 procent. Úsek propojí jižní část okruhu otevřenou roku 2010 s dálnicí D1 a díky tomuto úseku se kamiony nedostanou do Prahy.
Součástí stavby budou dva tunely – Dubeč a Na Vysoké, dále čtyři mimoúrovňové křižovatky MÚK Dubeč, Uhříněves, Říčany a Lipany. Projekt počítá s výstavbou 19 mostů i 2 lávek pro pěší a cyklisty. Na trase je navržených 16 protihlukových stěn o celkové délce 7800 metrů, přičemž zářezy by měly mít hloubku minimálně šest metrů. Práce provede sdružení firem Eurovia CZ, Stavby mostů a Porr.
Paralelně s tímto úsekem D0 je třeba stavět také přeložku silnice I/12 Běchovice – Úvaly. „Předpokládáme, že bychom přeložku začali stavět v létě příštího roku. Tato stavba je naplánovaná na 30 měsíců, což směřuje k tomu, abychom ji na konci roku 2027 zprovoznili společně s dálnicí D0,“ dodává Mátl. Stavba Pražského okruhu je rozdělená do 11 úseků, v provozu je jich 7. První se otevřel v roce 1983, naposledy se okruh rozšířil v roce 2010, kdy ŘSD zprovoznilo část od D1 k D5.
Na Galavečeru ve Fantově sále budovy Hlavního nádraží v Praze převzali oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…
Ve čtvrtek 8. června 2023 byli na Galavečeru v Městské knihovně v Praze oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…
Co by nejvíce pomohlo ve vaší firmě překonat současné energetické potíže?
masívnější podpora obnovitelných zdrojů (soláry, větrníky...)Petr Bayer | |
Jilemnického 2238 53002 Pardubice Česká republika | |
mobil: | +420 602 309 872 |
e-mail: | bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz |