V Kladně vyroste nová úsporná nádražní budova, stát má 120 mil. Kč
Průzkum v kladenské nádražní budově nyní ukázal, že odbavovací hala je v horším stavu, než se původně předpokládalo. Novostavba bude lépe situovaná a nabídne cestujícím moderní multifunkční prostor. Předpokládané náklady dosahují 120 milionů korun včetně odstranění původní budovy, rekonstrukce by stála zhruba 200 milionů Kč.
„Výsledky měření ukázaly, že jsou v budově nejen odlišné základové poměry, ale byla zde zjištěna také přítomnost podzemní vody. Vzhledem k výrazně horšímu stavu objektu oproti očekávání bylo potřeba zvážit další možnosti, ze kterých se výstavba nové haly ukázala jako nejlepší řešení, “ říká generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda. Správa železnic a město Kladno nejprve zadaly zpracování studie nové nádražní budovy. Po zhodnocení všech faktorů včetně finančních nákladů zvolily celkově výhodnější řešení, které počítá s odbavovací halou postavenou blíže podchodu.
„Když se ukázal skutečný stav původní budovy, rozhodli jsme se s kolegy ve vedení města jednoznačně podpořit nové, moderní a funkční řešení s nižší energetickou náročností, což může přinést i značné provozní úspory. Předložená studie z našeho pohledu vypadá velice dobře,“ uvedl kladenský primátor Milan Volf s tím, že naplňuje podmínku města, aby nová budova měla co nejvyšší architektonickou kvalitu a odpovídala moderním požadavkům.
Správa železnic nyní naváže na koncepční studii od studia Jakub Cigler Architekti přípravou projektové dokumentace, přičemž zohlední veškeré faktory a zajistí, aby výsledné řešení bylo optimální jak pro cestující, tak pro město Kladno. Následovat bude soutěž na zhotovitele stavebních prací.