Souhlasím.
Tato stránka využívá cookies za účelem zkvalitňování svých služeb. Setrváním na této stránce dáváte souhlas s jejich užitím. 
 
 
úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

V Praze roste prodej „ležáků“, počet klesl na 700 bytů

28.07.2016  |  Petr Bayer

Zájemci o nové bydlení koupili ve druhém čtvrtletí celkem 266 bytů z kategorie tzv. ležáků, které se developerům dlouhodobě nedařilo prodat. Příčinou je současná situace, kdy se prodává více nových bytů, než se do nabídky nově zařadí. Zatímco na konci prvního čtvrtletí se na pražském trhu evidovalo celkem 973 ležáků, na konci června už jich bylo jen 707. Informuje o tom Ekospol.

„Kvalitní byt s nejlepším poměrem kvality a ceny se prodá takřka okamžitě během pár dnů po zařazení do nabídky. Od rezidenčního projektu, který nemá při dokončení hrubé stavby prodáno minimálně 70 procent bytů, bych dal ruce pryč. V blízké budoucnosti by se totiž novým majitelům mohla taková koupě velmi vymstít,“ míní generální ředitel Ekospolu Evžen Korec.

Hlavní příčinou, že byty zůstávají v cenících dlouhé měsíce bez povšimnutí, je jejich přemrštěná cena, která výrazně převyšuje průměrnou cenu nabízenou v dané lokalitě. „Prodejci ležáků se to často snaží maskovat označením luxusní byt, což ale o kvalitě provedení stavby či vybavení bytu obvykle vůbec nic neříká. Jde pouze o marketingový trik, který má odůvodnit neúměrně vysokou cenu,“ upozorňuje Korec.

Zásadní nevýhodou dlouhodobě neprodejných bytů je, kromě jejich neodpovídající ceny, nemožnost dodatečných stavebních úprav. „Projekty jsou dokončeny a zkolaudovány, žádné další zásahy proto nejsou možné. Největší prodejce ležáků dokonce začal před časem část bytů nabízet plně vybavených, což je jen další past na kupující. Ten totiž nemůže ovlivnit ani vzhled nábytku, musí se tak spokojit s tím, co mu firma vybrala. Sám by přitom dokázal vybavit byt levněji a tak, aby to lépe odpovídalo jeho vkusu,“ líčí Korec.

Nadpoloviční většina developerských společností přitom ležáky ve své nabídce nemá, byty se jim daří prodávat bez problémů. Ze 148 sledovaných developerů aktivních na pražském trhu neprodejné byty na konci druhého čtvrtletí nabízelo jen 69 společností.

Jméno developera

Počet ležáků 2Q 2016

% z počtu ležáků

CENTRAL GROUP

236

33%

SIDI GROUP

34

3%

Crestyl

27

2%

ACORD INVEST

24

2%

Vivus

21

2%

Ležáků celkem

707

100%

Zdroj: Ekospol

Další články k tématu 

 

Odběr newsletteru

Aktuality

19.03.2019 Skypaper hlavním mediálním partnerem konference Smart City Plzeň

Na tématiku „chytrých měst“ a lepšího a bezpečnějšího životu v nich se zaměří 7. diskusní fórum Smart City Plzeň,…

23.01.2019 Cenu Skypaper na výstavě Infotherma získal Wienerberger e4 dům

Cenu časopisu Skypaper Chytrý Oskar 2018 – nejlepší smart produkt získal na slavnostním zahájení výstavy Infotherma…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Jaký vývoj očekáváte letos ve vaší stavební firmě?

růst nad 5 %
 
růst do 5 %
 
stagnaci
 
pokles do 5 %
 
pokles nad 5 %
 

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« březen 2019 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
27
29
30
31
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Kontakt | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Konference