úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

V Praze začala rekonstrukce Negrelliho viaduktu za 1,5 miliardy Kč

Zdroj: MD
09.06.2017  |  Petr Bayer

V Praze byla v těchto dnech zahájena rekonstrukce více než 160 let starého Negrelliho viaduktu, která potrvá téměř tři roky. Plánované celkové investiční náklady dosahují 1,44 miliardy Kč, z fondu EU půjde zhruba 85 % nákladů. Oznamuje to Ministerstvo dopravy.

„Zahájení rekonstrukce Negrelliho viaduktu je zároveň první etapou výstavby spojení mezi Masarykovým nádražím a Letištěm Václava Havla, které se řadí mezi vládní prioritní projekty. Věřím, že další fáze výstavby komplexního spojení Masarykovo nádraží – Kladno – Letiště Václava Havla budou brzy následovat," uvedl premiér Bohuslav Sobotka. "Po viaduktu se v současné době může jezdit maximálně čtyřicítkou, po rekonstrukci se traťová rychlost zvýší až na 60 km/h. Tím dojde k výraznému zvýšení plynulosti provozu. Moderní zabezpečovací a sdělovací technika zajistí vyšší bezpečnost provozu,“ řekl generální ředitel SŽDC Pavel Surý.

Sanací projde všech 99 původních mostních oblouků a opraví se rovněž tzv. spojovací viadukt, který v roce 1875 umožnil přímé spojení stanic v Bubnech a Libni mimo dnešní Masarykovo nádraží. Součástí projektu je rovněž vybourání veškerých zastavěných kleneb a nepůvodních přístaveb s výjimkou trafostanice u Křižíkovy ulice. Oblouky u autobusového nádraží Florenc se opět z jedné strany zazdí, aby se usměrnil pohyb chodců.

Rekonstrukce od 4. července zásadním způsobem ovlivní vlakovou dopravu. Většina vlaků mezi Prahou a Kladnem bude končit či začínat na nově zřízené zastávce Vltavská s možností přestupu na metro C, pro vybrané vlaky budou konečnou stanicí Praha-Bubny či Praha-Dejvice. Rychlíky z Děčína a osobní vlaky z Kralup nad Vltavou pojedou z Roztok u Prahy na Masarykovo nádraží odklonem přes holešovické nádraží.

Viadukt z pískovcových a žulových kvádrů byl vybudován v letech 1846 až 1850. Vede z Karlína přes ostrov Štvanice do Holešovic v celkové délce 1110 metrů. Důvodem jeho stavby bylo přivést železnici ze severu z Děčína a Drážďan na  Masarykovo nádraží. Pojmenován je po svém staviteli Aloisovi Negrellim, který převzal projekt po tragicky zesnulém Janu Pernerovi. Po Karlově mostě je druhým nejstarším přemostěním Vltavy v Praze, spolu s přilehlým historickým hradlem je zapsán mezi kulturní památky.

Další články k tématu

 

Odběr newsletteru

Aktuality

21.11.2019 Energetické Oskary vyhlášeny, Skypaper ocenil aktivní dům

V pražské Betlémské kapli byly slavnostně předány tituly a další ocenění v již 17. ročníku celostátní soutěže Český…

13.11.2019 Průzkum Skypaper: Stavebnictví nejvíce trápí legislativa a korupce

Firmy opět uvádějí, že stavebnímu sektoru by nejvíce prospěla kvalitnější legislativa, byť oproti loňsku došlo k…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Jaký vývoj letos očekáváte ve své stavební firmě?

růst nad 5 %
 
růst do 5 %
 
stagnaci
 
pokles do 5 %
 
pokles nad 5 %
 

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« prosinec 2019 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Kontakt | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Retro Soutěž | Akce
Souhlasím.
Tato stránka využívá cookies za účelem zkvalitňování svých služeb. Setrváním na této stránce dáváte souhlas s jejich užitím.