Železnice v podkrušnohorské oblasti Ústeckého kraje projde v následujícím období výraznou proměnou. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) začala s modernizací tří tratí celkem za 4,45 miliardy korun.
Stavební práce na trati z Oldřichova u Duchcova do Litvínova potrvají dva roky, úpravami projde přibližně 13,5 kilometru trati. Ke zvýšení kultury cestování ve všech stanicích a zastávkách přispějí nová nástupiště v normové výšce 550 milimetrů nad kolejí. Přístup k vlakům bude bezbariérový. Vyšší bezpečnost provozu zajistí elektronické zabezpečovací zařízení, traťová rychlost se zvýší až na 100 km/h. Dopravu budou dálkově řídit dispečeři ze stanice Louka u Litvínova. Dokončení je naplánováno na červenec 2021, celkové investiční náklady činí 1,13 miliardy Kč bez DPH. Dopravní koncept kraje počítá se zavedením přímých elektrických vlaků z centra regionu až do Litvínova. Součástí revitalizace je proto i vybudování trakčního vedení na 1,5kilometrovém úseku mezi Loukou a Litvínovem.
Projekt je spolufinancován EU v rámci Operačního programu Doprava 2014–2020. Příspěvek EU může dosáhnout až 809,5 milionu Kč. Zhotovitelem stavby jsou Elektrizace železnic Praha a EDIKT.
Kompletní rekonstrukce úseku Oldřichov u Duchcova – Bílina umožní zvýšení traťové rychlosti až na 140 km/h. Práce budou zahrnovat úpravu kolejí též v železniční stanici Oldřichov, na vlečce do Duchcovské svařovny, napojení odbočujících tratí na Litvínov a Teplice. V Oldřichově se pro snazší přístup cestujících přesunou nástupiště do části kolejiště ve směru na Bílinu. Tam vznikne nová zastávka Jeníkov-Oldřichov. V této souvislosti se vybuduje nový podchod pod železniční tratí, který umožní přístup cestujících na jednotlivá nástupiště.
Součástí rekonstrukce je také vybudování nového sdělovacího a zabezpečovacího zařízení, nového trakčního vedení, osvětlení, elektrického ohřevu výhybek, dále výstavba nástupišť v normové výšce 550 milimetrů nad traťovou kolejí a zajištění bezbariérového přístupu v rekonstruovaných zastávkách. Výrazných změn se také dočká zastávka Duchcov. Termín dokončení celé stavby je v červnu 2022.
Celkové investiční náklady činí 2,38 miliardy Kč bez DPH. Projekt je spolufinancován EU v rámci Operačního programu Doprava 2014–2020. Příspěvek EU může dosáhnout až 1,55 miliardy Kč. Zhotovitelem stavby jsou Strabag Rail, OHL ŽS a Monzas.
Rekonstrukce železniční stanice Řetenice počítá nejen s modernizací stanice, ale také částí navazujících úseků do Oldřichova a Lovosic. V Řetenicích je navrženo ostrovní nástupiště dlouhé 120 metrů a vnější nástupiště s délkou hrany 50 metrů. Přístup na ně bude přes stávající lávku doplněnou o schodiště a dva výtahy. Realizovat se bude rovněž nové staniční a traťové zabezpečovací zařízení. Hotovo bude v srpnu příštího roku.
Celkové investiční náklady činí 945 milionů Kč bez DPH. Projekt je spolufinancován EU v rámci Operačního programu Doprava 2014–2020. Příspěvek EU může dosáhnout až 706 milionů Kč. Zhotovitelem stavby je Chládek & Tintěra a Elektrizace železnic Praha.
Dopravní trendy budoucnosti jsou hlavním tématem 7. ročníku konference Chytrá a čistá mobilita, která se uskuteční…
Již 17. ročník celostátní soutěže Česká dopravní stavba (ČDS) přijímá přihlášky za zvýhodněných podmínek do 6. dubna…
Jaký vývoj očekáváte ve vaší stavební firmě v roce 2021?
růst nad 5 %Petr Bayer | |
Jilemnického 2238 53002 Pardubice Česká republika | |
mobil: | +420 602 309 872 |
e-mail: | bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz |