úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

Vítězové 7. ročníku soutěže Kanceláře roku známi, trendem menší a kvalitnější prostory

Kloboucká Lesní
02.06.2023  |  Petr Bayer Aktualizováno: 05.06.2023

Deset vítězů si odneslo ocenění Kanceláře roku. Soutěžících firem bylo letos více, největším trendem byla nižší průměrná podlahová plocha oproti předchozím ročníkům a vysoká kreativa všech prostor, které se dostaly mezi finalisty. Přihlášky do soutěže posílaly nejen soutěžící firmy, ale i architektonická studia. Soutěž již posedmé organizovala společnost Prochazka & Partners s partnery. Speciální cenu poroty získali mjölk architekti za sídlo společnosti Kloboucká lesní.

„Letošní ročník soutěže Kanceláře roku ukázal, že kanceláře jsou stále nejdůležitějším místem pro pracovní setkávání. Oproti loňskému ročníku pozorujeme rostoucí zájem o naši soutěž a největším trendem kromě pokračující kvality regionálních realizací bylo určitě snížení podlahové plochy soutěžních kanceláří. To ukazuje jednak na to, že kvalitní architektura není pouze doménou největších měst a velkých korporací, ale i na to, že budování nadstandardního zázemí pro zaměstnance je klíčové i pro regionální firmy jakékoli velikosti. Zatímco loni byla průměrná podlahová plocha soutěžních realizací 1200 m2, letos je průměr kolem 950 m2. Důvodem je zejména větší regionální zastoupení soutěžících, které tvoří již přibližně polovinu soutěžních firem. I přes přibližné snížení podlahové plochy o 15 % během covidu kanceláře zůstávají nejdůležitějším místem pro práci a řada firem postupně po původním nadšení postupně odchází od modelu, kde převažuje home office nad prací v kanceláří,“ říká Radek Procházka, zakladatel soutěže Kanceláře roku a Managing Partner společnosti Prochazka & Partners.

Tuzemské a nadnárodní korporace se na kancelářský design a vybavení dívají také stále častěji prizmatem společenské odpovědnosti a uhlíkové stopy dodávaných materiálů. „Zejména ve větších městech firmy neváhají investovat do takového vybavení a výstavby kanceláří, které mají co nejmenší uhlíkovou stopu. Kupříkladu podlahové krytiny se dnes již ze sta procent vyrábějí z recyklátů. Problematika ESG tak nutně proniká i do architektonických návrhů a s tím souvisejícího výběru materiálů, respektive jejich výrobců,“ uvádí Petr Zahálka, obchodní ředitel společnosti ProInterier a člen odborné poroty soutěže Kanceláře roku.

Výjimečné kancelářské interiéry firem v České republice letos soutěžily v devíti kategoriích.

 

Pomyslnou desátou kategorií je speciální Cena poroty, udělovaná napříč všemi přihlášenými realizacemi. Jejím cílem je ocenit výjimečný přínos pro architekturu a design. Letos si toto ocenění odnesla společnost Kloboucká lesní (autor: mjölk architekti).

„Velkým trendem v oblasti zařizovacích předmětů je modularita s důrazem na funkčnost a design celkové realizace. Kanceláře, které mohou být během chvíle předělány na přednáškovou místnost či naopak, jsou výhodné zejména pro menší prostory. Z pohledu funkce, designu, ale i vybavení kanceláří tak stále zůstává důraz na co nejvíce míst pro setkávání. Od nich pak zaměstnanci vyžadují, aby svým vybavením připomínaly domácí bydlení, nebo oblíbenou kavárnu,“ dodává Jiří Zavadil, Managing Director společnosti Vitra a porotce soutěže Kanceláře roku.

Odborná porota složená z předních odborníků kancelářského trhu – Petr Zahálka (ProInterier), Jiří Zavadil (Vitra), Jaroslav Vendl (SilentLab), Oleg Haman (Obec architektů), Eva Le Peutrec (E-STUDIO) a Radek Procházka (Prochazka & Partners) – hodnotila interiéry z hlediska výjimečnosti a designu prostor, inovací (technologické, materiálové, praktické), atmosféry, a především kvality pracovního prostředí a uspokojení potřeb zaměstnanců. Napříč všemi kategoriemi porota ocenila i atraktivitu pracovního prostředí a nakolik je kancelář příjemným a pohodlným místem k práci.

„Letošní ročník je určitě ve znamení menších projektů, jejich kvalita je však srovnatelná, či dokonce vyšší, než soutěžní realizace z předchozích let. Stále se tak objevují povedené kanceláře, a to i přes znatelný vliv recese, kdy firmy po covidu preferují zůstat ve svých kancelářích na úkor stěhování do nového. Co je ale velmi pozitivní, je, že akustika a mobilní mikrokanceláře pro soustředěnou práci, hrají v nově vznikajících pracovištích čím dál větší roli. A nutno dodat, že zaslouženě, protože akustická řešení přináší zvýšený komfort na pracovišti všem,“ říká Jaroslav Vendl, spoluzakladatel společnosti SilentLab a porotce soutěže Kanceláře roku.

Zaměstnavatelé si uvědomují, že kvalitní, ohleduplné a zdravotně nezávadné kanceláře jsou klíčové i z pohledu jejich atraktivity na trhu práce. Zejména mladší generace zaměstnanců se totiž zajímá o to, zda budovy mají certifikace i z pohledu udržitelnosti, kvality vzduchu, hladiny hluku a celkové pracovní pohody.

„V ohledu důležitosti kanceláři pro vznik a rozvoj inovací ve firmách souzním s myšlenkami ředitele společnosti OpenAI, který tvrdí, že obzvláště pro mladé technologické firmy není práce na dálku vůbec vhodná. Dle mého názoru je pro kreativitu zaměstnanců potřebné ‚user friendly‘ pracovní prostředí. Jsme sociální tvorové a náš vývoj stojí od samého počátku na interakci s komunitou a na spolupráci. Naše efektivita se zároveň zvyšuje, pokud jsme obklopeni přírodou, potažmo v kancelářském designu zelení. Vnímám tak jako zásadní, aby se tyto tendence propojily ve všech úrovních návrhu – od urbanistických celků, architektonických návrhů budov, až po návrhy jednotlivých interiérů,“ vysvětluje architektka Eva Le Peutrec, zakladatelka E-STUDIO a porotkyně soutěže Kanceláře roku.

Důležitostí kvality architektury a rostoucí úrovní soutěžících realizací se zabýval ve svém hodnocení i další porotce, kterým je Oleg Haman, předseda Obce architektů, spoluzakladatel architektonické a projektové kanceláře CASUA a porotce soutěže Kanceláře roku: „Na hodnocených realizacích je vidět, že především soukromé firmy pochopily, že pracovní prostředí je jedním ze základních předpokladů, aby lidé chtěli v dané firmě pracovat. A že tento trend se týká celé České republiky, nejen největších měst. Z hlediska designu je viditelný zejména trend, během kterého dochází k rozvolnění celkového prostoru do menších částí, kdy jeden prostor plynule přechází ve druhý. Zároveň zde dochází k rozdělení práce podle jejího charakteru do menších týmů, často i bez použití příček. Kromě toho oceňuji i důraz na přírodní materiály a přímo signifikantní použití značkového nábytku v sestavách, který se doplňuje atypickým nábytkem dělaným na míru prostor kvalitními, zejména českými, výrobci.“

Partneři soutěže Kanceláře roku:

Hlavní partneři: Interface, ProInterier

Partneři: Vitra, eTruhlárna, SilentLab, Obec architektů

Mediální partneři: ArchiZoom, Estate, Express FM, Luxus.cz, Skypaper

Organizátor soutěže: Prochazka & Partners

O soutěži Kanceláře roku

Soutěž kanceláře roku vznikla v roce 2016 a nyní probíhá již její 7. ročník. Odborná porota hodnotí interiéry z hlediska výjimečnosti a designu prostor, inovace (technologické, materiálové, praktické), atmosféry prostředí, a především kvality pracovního prostředí. Napříč všemi kategoriemi oceňuje atraktivitu pracovního prostředí a nakolik je kancelář příjemným místem k bytí, což nabývá na významu hlavně vzhledem k tomu, jak velkou část svého času většina z nás tráví v kanceláři. Vítězové jsou vyhlášeni na závěrečném galavečeru během léta v Paláci Žofín, na který se zvou zástupci všech přihlášených společností. Více o soutěži na webu www.kancelareroku.cz.

O společnosti Prochazka & Partners

Společnost Prochazka & Partners v roce 2013 založil Radek Procházka a dnes je vedoucí společností výhradně zaměřenou na zastupování nájemců v oblasti komerčních nemovitostí. Poskytuje komplexní servis pro nájemce v segmentech Offices a Industrial (přejednání, relokace, expanze, nákup či výstavba na klíč) a svým klientům zajišťuje i architektonické a projektové poradenství a management (Design & Build). Společnost od roku 2016 vyhlašuje také odbornou soutěž Kanceláře roku. Více o společnosti na www.prochazkapartners.cz.

Další články k tématu

 

Odběr newsletteru

Aktuality

13.06.2023 Soutěž ČDS zná vítěze, Skypaper ocenil silnici v CHKO Slavkovský les

Ve čtvrtek 8. června 2023 byli na Galavečeru v Městské knihovně v Praze oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…

23.05.2023 Skypaper opět hlavním mediálním partnerem prestižní stavební soutěže ČDS

Jubilejní 20. ročník prestižní celostátní soutěže Česká dopravní stavba, technologie a inovace (ČDS) vyhlásí vítěze…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Co by nejvíce pomohlo ve vaší firmě překonat současné energetické potíže?

masívnější podpora obnovitelných zdrojů (soláry, větrníky...)
 
přehodnocení podmínek Green Dealu především co se týká racionality při dosažení termínů bezuhlíkové ekonomiky
 
dočasné pozastavení odklonu od uhlí po dobu nezbytně nutnou k překonání energetické krize
 
větší podpora energetických úspor (inovační technologie, kontrola plýtvání...)
 

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« duben 2024 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Kontakt | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Akce