V Kladně vyroste dřevěná nádražní budova za 150 mil. korun
Správa železnic zahájila stavbu nádražní budovy v Kladně, která doplní už dokončená nástupiště i podchod. Nabídne moderní interiér s bohatou nabídkou služeb. Stavební práce potrvají do podzimu příštího roku, budova vyjde na 150 milionů korun.
Výstavba nové budovy je jednou z posledních etap celkové modernizace trati do Kladna-Ostrovce, která začala v závěru roku 2022. Stavbaři celý úsek zdvoukolejnili a vybudovali nástupiště jak ve stanicích Kladno a Kladno-Ostrovec, tak i na zastávce Kladno město. Ta se nově stala přestupním terminálem mezi vlaky a MHD. Hotový je už silniční podjezd v ulici Petra Bezruče, další se buduje ve Wolkerově ulici. Vzniká také podchod u Sletiště.
„Na kladenském nádraží můžeme zaznamenat řadu změn, kterými v posledních několika letech prošlo. Cestující už můžou využívat moderní nástupiště, na která se dostanou pohodlně výtahy z nově vybudovaného podchodu. Ten spojil nádraží přímo s kročehlavským sídlištěm. Už příští rok je doplní elegantní prosklená budova,“ říká ministr dopravy Martin Kupka. Cestujícím nabídne moderní a přehledný prostor, ve kterém nebudou chybět obchody, automaty na jídlo a nápoje, toalety ani dnes tak oblíbené výdejní boxy.
„Počítáme s tím, že nové nádraží bude mnohem využívanější než dřív. Kromě přívětivější podoby nové budovy tomu pomůže i široké a prostorné propojení haly s podchodem i moderní architektura, která vytváří otevřený a světlý prostor. Navíc jsme upravili původní plány, eskalátor z podchodu tak nakonec nepovede na přilehlé nástupiště, ale přímo do budovy,“ popisuje generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
Zhotoviteli prací jsou stejně jako v celém úseku z Kladna do Kladna-Ostrovce Eurovia CS, Strabag Rail a Elektrizace železnic Praha. Předpokládané náklady na celou tuto stavbu dosahují 4,7 miliardy korun. Projekt Modernizace trati Kladno – Kladno-Ostrovec je spolufinancován EU v Programu Doprava 2021–2027. Celková výše způsobilých nákladů projektu dosahuje 3,9 miliardy Kč. Míra podpory EU je 80,75 %, dotace tak činí maximálně 3,1 miliardy.
Probíhající stavba je součástí projektu železničního spojení Praha – Letiště – Kladno, který tvoří 11 etap. Hotová je rekonstrukce Negrelliho viaduktu, běží rozsáhlá přestavba Masarykova nádraží. Od začátku srpna už jezdí vlaky po zmodernizovaném úseku mezi pražskými Bubny, kde vzniklo nejmodernější nádraží v Česku, a novou zastávkou u Výstaviště.
Ještě letos by se měla zahájit celková modernizaci trati z Ruzyně až do Kladna. V příštím roce se začne hledat stavbař pro úsek od Výstaviště do nové podzemní stanice v Dejvicích, pokračují také geologické průzkumy v trase budoucích tunelů mezi Dejvicemi a Veleslavínem. Z Prahy až na Letiště Václava Havla by se mělo vlakem dorazit okolo roku 2030.


Podrobnější informace o jednotlivých etapách projektu železnice Praha – Letiště – Kladno najdete na webu zeleznicenaletiste.cz.
