úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

Vysokorychlostní trať Praha – Brno má být zprovozňována od roku 2030

20.09.2019  |  Petr Bayer

Vysokorychlostní trať (VRT) Praha – Brno by v roce 2030 měla být v celé délce rozestavěna a v některých úsecích zprovozněna. První etapa bude zahrnovat úsek Praha – Světlá nad Sázavou a z Brna do oblasti Velkého Meziříčí. Vlaky budou jezdit rychlostí až 320 km/h. Informuje o tom Správa železniční dopravní cesty (SŽDC).

„Střední úsek mezi Světlou nad Sázavou a Velkým Meziříčím je stavebně náročnější a prozatím je řešen v několika variantách. Po jejich posouzení z pohledu technického, ekonomického a životního prostředí bude připravován s časovým odstupem.  Pro spojení mezi Prahou a Brnem může být do doby dokončení střední části využívána část stávající tratě přes Havlíčkův Brod,“ uvádí SŽDC.

V úseku Praha – Jihlava jsou varianty směřovány jižně ve směru Benešov a Havlíčkův Brod nebo severně podél dálnice D11 ve směru Poříčany a dále k Havlíčkovu Brodu. Oba koridory přináší v zásadě stejné jízdní doby, avšak investiční náklady jsou pro severní koridor nižší o 25 – 30 %. Je to dáno především příznivějším terénem, který vyžaduje výrazně méně mostních a tunelových staveb. Jeví se příznivější také z pohledu vlivu na životní prostředí. V úseku Jihlava – Brno trasa kopíruje dálnici D1.

Pro obsluhu regionů je prověřována možnost výstavby terminálů přímo na hlavní trati. Těmi se mohou stát Praha-východ, Brno-Vídeňská ul. nebo na území Kraje Vysočina také například Jihlava poblíž zastávky Jihlava Bosch Diesel. Terminály umožňují jak průjezd velmi rychlých expresních vlaků plnou rychlostí, tak zastavení pomalejších vlaků pro obsluhu regionů.

Podobu nových vysokorychlostních tratí Praha – Brno – Ostrava/Šakvice prověřují studie proveditelnosti. Ty zpracovávají několik variant a prověřují parametry, například vhodnou maximální rychlost vlaků. Studie jsou zpracovávány pro úsek Praha – Brno – Břeclav a Brno – Přerov – Ostrava. Práce na studii VRT Praha – Brno – Břeclav jsou v polovině. První výstup studie Brno – Ostrava se očekává za 6 měsíců.

Další články k tématu 

 

Odběr newsletteru

Aktuality

15.09.2020 Skypaper hlavním mediálním partnerem konference Chytrá a čistá mobilita

Dopravní trendy budoucnosti jsou hlavním tématem 7. ročníku konference Chytrá a čistá mobilita, která se uskuteční…

27.02.2020 Časopis Skypaper opět v porotě ČDS a udělí cenu za celospolečenský přínos

Již 17. ročník celostátní soutěže Česká dopravní stavba (ČDS) přijímá přihlášky za zvýhodněných podmínek do 6. dubna…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Jaký vývoj očekáváte ve vaší stavební firmě v roce 2021?

růst nad 5 %
 
růst do 5 %
 
stagnaci
 
pokles do 5 %
 
pokles nad 5 %
 

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« duben 2021 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Kontakt | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Akce
Souhlasím.
Tato stránka využívá cookies za účelem zkvalitňování svých služeb. Setrváním na této stránce dáváte souhlas s jejich užitím.