Centrální komise Ministerstva dopravy rozhodla o podobě vysokorychlostní tratě (VRT) v oblasti Prahy 15 a Dolních Měcholup. Vlaky z Vršovic do Běchovic pojedou převážně pod povrchem krátkými tunely a otevřenými zářezy. Jde o kompromisní řešení, na kterém se shodly Správa železnic, pražský magistrát i dotčené městské části. Náklady a termín realizace zatím nejsou známy.
„Celý úsek je součástí širší strategie rozvoje dopravní infrastruktury, která posílí propojení Prahy s regiony a uvolní kapacitu příměstských tratí. Díky tomu se tak zlepší její pravidelnost a kapacita,“ říká ředitel Stavební správy vysokorychlostních tratí Správy železnic Jakub Bazgier.
Pro trasu mezi Rabakovskou ulicí a Malým Hájem se rozhodovalo mezi třemi variantami – tunelovou, podpovrchovou a nadzemní. Podpovrchová varianta nakonec získala podporu díky vyváženému poměru mezi technickou realizovatelností, finanční náročností a minimalizací dopadů na okolní zástavbu.
Správa železnic vedla od začátku projektu dialog s veřejností, zastupiteli i odborníky. Občané se mohli zapojit prostřednictvím veřejných projednání, komentovaných procházek po území či online pocitové mapy. Byla zřízena pracovní skupina, která dohlížela na zohlednění připomínek městských částí a města do návrhu trasy.
Na Galavečeru ve Fantově sále budovy Hlavního nádraží v Praze převzali oceněni…
Co by nejvíce pomohlo ve vaší firmě překonat současné energetické potíže?
masívnější podpora obnovitelných zdrojů (soláry, větrníky...)Petr Bayer | |
Jilemnického 2238 53002 Pardubice Česká republika | |
mobil: | +420 602 309 872 |
e-mail: | bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz |