úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

Začíná další stavba na koridoru u Soběslavi za více než 4 miliardy Kč

Viadukt u Sudoměřic
17.10.2019  |  Petr Bayer

Přestavba 4. železničního koridoru z Prahy do jižních Čech se dostává do závěrečné fáze. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) zahájila modernizaci předposledního úseku mezi Soběslaví a Doubím u Tábora. Stavba s celkovými náklady 4,3 miliardy korun potrvá do roku 2023. Příspěvek EU může dosáhnout až 1,495 miliardy Kč.

Modernizovaná trať bude téměř v celém úseku vedená v souběhu s dálnicí D3. To umožní zvýšení traťové rychlosti na 160  km/h, výhledově až na 200 km/h. Přidání druhé koleje zvýší kapacitu a odpadne také nutné křižování vlaků v Soběslavi a Roudné. „Nyní zbývá už jen přestavba úseku ze Ševětína do Nemanic, na jejíž přípravě pracujeme. Po nedávném vydání územního rozhodnutí Jihočeským krajem jsme se přiblížili realizaci i u této stavby,“ uvedl generální ředitel SŽDC Jiří Svoboda. Po dokončení koridoru se jízdní doba expresů z Českých Budějovic do Prahy přiblíží hodině a 40 minutám.

Stavba navazuje na modernizaci úseku z Veselí nad Lužnicí do Soběslavi, která proběhla v letech 2014 a 2015. Délka nové trati bude 8,8 kilometru, zhruba polovina povede v těsném sousedství dálnice D3. Ve stanici Soběslav bude zrušen současný železniční přejezd a nahrazen podchodem pro pěší. Těsně za stanicí ve směru na Doubí bude následovat 370 metrů dlouhý Zvěrotický tunel. Na něj naváže přemostění Černovického potoka 830 metrů dlouhou estakádou, další estakáda o délce 263 metrů překoná Kamenný rybník.

Nejvyššího místa trať dosáhne v oblasti nové zastávky Myslkovice v místě podjezdu pod silnicí do Janova. Významným příspěvkem životnímu prostředí bude tunelový most převádějící nad železnicí biokoridor v lokalitě Hluboká. Za zastávkou Doubí u Tábora se trať napojí na již zrekonstruovaný úsek ve směru na Tábor. Na nové přeložce nebudou žádné železniční přejezdy, její výstavba se téměř nedotkne provozu vlaků mezi Soběslaví a Táborem. Výluky budou nutné až při napojování nové trati na původní. Zhotoviteli jsou Strabag Rail, Eurovia CS a Metrostav.

Další články k tématu 

 

Odběr newsletteru

Aktuality

15.09.2020 Skypaper hlavním mediálním partnerem konference Chytrá a čistá mobilita

Dopravní trendy budoucnosti jsou hlavním tématem 7. ročníku konference Chytrá a čistá mobilita, která se uskuteční…

27.02.2020 Časopis Skypaper opět v porotě ČDS a udělí cenu za celospolečenský přínos

Již 17. ročník celostátní soutěže Česká dopravní stavba (ČDS) přijímá přihlášky za zvýhodněných podmínek do 6. dubna…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Jaký vývoj očekáváte letos ve vaší stavební firmě?

růst nad 5 %
 
růst do 5 %
 
stagnaci
 
pokles do 5 %
 
pokles nad 5 %
 

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« říjen 2020 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Kontakt | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Retro Soutěž | Akce
Souhlasím.
Tato stránka využívá cookies za účelem zkvalitňování svých služeb. Setrváním na této stránce dáváte souhlas s jejich užitím.