Zájem maloobchodů o kamenné prodejny trvale poroste po dobu pěti let na klíčových světových trzích. CBRE předpovídá, že zájem bude nejvyšší od firem ze segmentu zdraví a kosmetiky, a to v Číně (růst o 8,1 %), Německu (o 4,5 %), Itálii (4,2 %), Británie (1,7 %), USA (1,6 %) a Španělsku (1,1 %). Růst napříč celým segmentem bude poháněn především vývojem a zaváděním nových technologií a inovací a zvyšující se poptávkou spotřebitelů. Průzkum porovnal předpokládaný vývoj zájmu se segmenty potravin, oblečení a obuvi a domácnosti a zahrady.
„Technologie, inovace a sociální sítě sehrály klíčovou roli v rozmachu segmentu zdraví a kosmetiky a nadále budou součástí strategií rozvoje firem v tomto sektoru i v následujících letech. Značky zavádějí zajímavé obchodní a marketingové postupy. Příkladem jsou make-up obrazovky, které ještě před nákupem umožňují zákazníkům si představit, jak produkty vypadají, a zprostředkovávají zážitek, jež je láká navštívit kamennou prodejnu. Řada značek úspěšně aplikuje omnichannel marketing k oslovení zákazníka, k čemuž využívá sociální sítě a kamenné prodejny. Analytická data ze svých sociálních sítí využívají k vylepšování strategie spojené s pronájmem obchodních prostor,“ říká ředitelka výzkumu CBRE Natasha Patelová.
Dalším sektorem, který zaznamená významný nárůst zájmu o maloobchodní prostory, je domácnost a zahrada. V Číně se předpokládá růst o 20,4 %, Španělsku 2,3 %, Itálie 1,2 % a Německu 0,8 %. Oděvní a obuvní i potravinový sektor bude rovněž stabilně růst na celé řadě trhů. V Evropě zaujme vedoucí pozici Španělsko, kde je v obou zmiňovaných segmentech očekáván růst zájmu o maloobchodní prostory 2,2 % resp. 1,2 %. „Potraviny, zdraví a kosmetika, oblečení a obuv, domácnost a zahrada jsou segmenty, které mají skutečně velkou a reálnou šanci změnit tvář maloobchodního prodeje v kamenných obchodech a my očekáváme, že zájem o maloobchodní prostory bude trvale růst na celé řadě světových trhů,“ míní vedoucí nájemních transakcí CBRE v EMEA David Close.
„Přestože je maloobchod ve fázi transformace, kamenná prodejna nadále zůstane klíčovým místem pro oslovení a udržení zákazníků i nárůst obratu. Náš výzkum potvrzuje, že navzdory nárůstu prodejů přes internet, spotřebitelé dávají přednost omnichannel marketingu ze strany značek a osobnímu zážitku. I z těchto důvodů zůstane kamenná prodejna mimořádně důležitým místem, kde bude mít zákazník možnost se především inspirovat, získat informace, testovat produkty a se značkou se více ztotožnit,“ uzavírá CBRE.
Dopravní trendy budoucnosti jsou hlavním tématem 7. ročníku konference Chytrá a čistá mobilita, která se uskuteční…
Již 17. ročník celostátní soutěže Česká dopravní stavba (ČDS) přijímá přihlášky za zvýhodněných podmínek do 6. dubna…
Jaký vývoj očekáváte ve vaší stavební firmě v roce 2021?
růst nad 5 %Petr Bayer | |
Jilemnického 2238 53002 Pardubice Česká republika | |
mobil: | +420 602 309 872 |
e-mail: | bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz |