Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) vybírá zhotovitele Studie proveditelnosti vysokorychlostní trati (Brno) – Přerov – Ostrava, která bude zahrnovat návrh trasy nové trati i případné další úpravy stávající železniční infrastruktury. Využije nové metody Best Value Approach/Best Value Procurement (BVA/BVP), proces výběru začal otevíráním nabídek. Vítěz výběrového řízení by měl být znám v březnu.
Nabídky se budou dále hodnotit podle ekonomické výhodnosti na základě nejvýhodnějšího poměru nabídkové ceny a kvality, a to podle nabídkové ceny (30 %), odborné úrovně (20 %), identifikace a řízení rizik (15 %), přidané hodnoty (10 %) a schopnosti přispět k naplnění projektových cílů zadavatele (25 %). „Vysokorychlostní tratě jsou pro Česko klíčová infrastruktura. Resort dopravy připravuje spojení z Prahy na Drážďany, pro úsek Praha – Brno – Břeclav zpracovává studii proveditelnosti, pro úsek Brno – Přerov dokumentaci k územnímu rozhodnutí a připravuje pilotní úseky na předměstích největších měst. Brzy rozhodneme i o zhotoviteli studie úseku Ostrava – Přerov, který by měl připravit vše pro co nejrychlejší výstavbu,“ uvedl ministr dopravy Dan Ťok.
Po otevření obálek proběhne nejpozději na přelomu ledna a února anonymní hodnocení nabídek v rámci dílčích kritérií Odborná úroveň, Identifikace a řízení rizik a Přidaná hodnota. Schopnost přispět k naplnění projektových cílů zadavatele se bude posuzovat formou pohovoru. Po ukončení hodnocení necenových kritérií se uskuteční otevírání nabídkové ceny. Do šesti měsíců po podpisu smlouvy bude muset předat podklady pro zpracování Dokumentace pro vydání rozhodnutí o umístění stavby (DÚR) a Dokumentace pro vyhodnocení vlivů stavby na životní prostředí (EIA) pro VRT minimálně v úseku Prosenice – Ostrava-Svinov. Do 14 měsíců po podpisu smlouvy pak musí předat finální verzi studie proveditelnosti včetně zapracovaných připomínek a stanovisek, které umožní předání studie ke schválení Centrální komisi Ministerstva dopravy.
Metoda hodnocení nabídek BVA/BVP byla vyvinuta na Arizonské státní univerzitě profesorem Deanem Kashiwagimou a je aplikována zejména v Nizozemsku a ve Skandinávii nejen na rozsáhlých infrastrukturních projektech. „Cílem této metody je zajistit co nejširší uplatnění tvůrčí invence dodavatelů a zadavatelům poskytnout možnost rozlišení zkušeností a kvality jednotlivých dodavatelů. V Nizozemsku tato metoda vedla ke vstupu nových, dříve pouze na základě nabídkové ceny nekonkurenceschopných dodavatelů na trh veřejných zakázek. Dále došlo k urychlení projektů a v důsledku výběru kvalitních dodavatelů i k výraznému snížení nedostatků ve výstupech a v konečném důsledku též ke snížení objemu víceprací,“ doplnil generální ředitel SŽDC Jiří Svoboda.
Dopravní trendy budoucnosti jsou hlavním tématem 7. ročníku konference Chytrá a čistá mobilita, která se uskuteční…
Již 17. ročník celostátní soutěže Česká dopravní stavba (ČDS) přijímá přihlášky za zvýhodněných podmínek do 6. dubna…
Jaký vývoj očekáváte ve vaší stavební firmě v roce 2021?
růst nad 5 %Petr Bayer | |
Jilemnického 2238 53002 Pardubice Česká republika | |
mobil: | +420 602 309 872 |
e-mail: | bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz |