Rada hl. m. Prahy schválila koncepční studii na novou podobu dopravního terminálu na Černém Mostě, kterou zpracovalo studio re:architekti s dalšími odborníky. Cílem rekonstrukce je vytvořit atraktivní místo s náměstím, obchody, stromy a dopravním terminálem. Před rekonstrukcí bude terminál provizorně upraven.
Terminál na Černém Mostě denně využije okolo 50 000 cestujících. Jde o důležitý přestupní bod mezi metrem B, autobusovými linkami městské, příměstské i dálkové dopravy a parkovištěm P+R s kapacitou 850 vozidel. Současné řešení terminálu je již zastaralé a propojení k nástupištím komplikované. „Cílem studie je navrhnout nejvhodnější řešení, které v horizontu 10 let nahradí současný stav. Studie nabízí to nejlepší pojetí předprostoru terminálu včetně návazností a návrhu zástavby,“ říká primátor Zdeněk Hřib.
Studie řeší nedostatky, jako jsou špatně odvodněná mostní konstrukce, degradující materiál, neustálé znečišťování a špatně zastřešené autobusové nástupiště a navrhuje nové řešení, které bude tvořeno jednodušším a přehlednějším prostorem. Studie byla projednávána s dotčenými subjekty, jako jsou městská část Praha 14, ROPID, Dopravní podnik Hl. m. Prahy, policie ČR a Odbor dopravy pražského Magistrátu, zároveň byla schválena Radou MČ Prahy 14. Nyní bude dále doplněna o dopravní posouzení, které posoudí proveditelnost a dopady navržených úprav na ulici Chlumecká a Ocelkova.
„Studie řeší neutěšený stav terminálu, který nefungoval od jeho vzniku v roce 1998. Nejenže se tím zpřehlední a zkultivuje prostor pro cestující, ale nově bude provázán s přilehlou čtvrtí, kde žije okolo 15 000 Pražanů, a ti tak získají i nové náměstíčko. Výhodu to má i pro autobusy, které nově projedou terminálem rychleji a plynuleji,“ líčí náměstek pro dopravu Adam Scheinherr. „Celková rekonstrukce by měla být zahájena v horizontu 10 let. Do té doby bude postupně probíhat realizace rychlých opatření, které mají za cíl přinést alespoň provizorní kultivaci terminálu. Již nyní se například začalo s postupnou záchranou mostní konstrukce, která prodlouží životnost o 10 – 15 let, či doplněním nového informačního systému na autobusových zastávkách,“ dodává.
Studie vznikala ve spolupráci s obyvateli Prahy a cestujícími, kteří denně terminál využívají. „Byla představena a konzultována s veřejností přímo v lokalitě. Lidé se mohli autorů doptat na konkrétní změny a zároveň podat připomínky, které byly do finálního návrhu zapracovány,“ dodává ředitel Institutu plánování a rozvoje hl. m. Prahy (IPR) Ondřej Boháč.
Na Galavečeru ve Fantově sále budovy Hlavního nádraží v Praze převzali oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…
Ve čtvrtek 8. června 2023 byli na Galavečeru v Městské knihovně v Praze oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…
Co by nejvíce pomohlo ve vaší firmě překonat současné energetické potíže?
masívnější podpora obnovitelných zdrojů (soláry, větrníky...)Petr Bayer | |
Jilemnického 2238 53002 Pardubice Česká republika | |
mobil: | +420 602 309 872 |
e-mail: | bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz |