úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

Baťův kanál se prodlouží do Hodonína za 340 milionů korun

Rohatec-sudomerice-vizu
04.07.2023  |  Eduard Železný

Ředitelství vodních cest ČR uzavřelo smlouvu na výstavbu plavební komory Rohatec/Sudoměřice prodlužující splavný Baťův kanál o 7 kilometrů do Hodonína. V plavební sezóně 2026 by mohly první rekreační lodě proplout z Hodonína až do Otrokovic. Smluvní cena dosahuje 339,8 milionu Kč bez DPH, z toho prodloužení vodní cesty s plavební komorou 262 milionů Kč a oprava jezu Sudoměřice 77,8 milionu Kč. Stavba bude dokončena do listopadu 2025.

„Po podpisu smlouvy se zhotovitelem stavby, který zvítězil v zadávacím řízení, již nic nebrání zahájení stavby 14. plavební komory Baťova kanálu po 85 letech od dokončení dosavadních plavebních komor. S novou plavební komorou ještě rozšíříme stávající přístaviště v Rohatci a v Hodoníně. Do několika let poté by měl být v Hodoníně postaven velkokapacitní přístav se zázemím,“ říká ředitel ŘVC Lubomír Fojtů.

Nová plavební komora užitné délky 38,5 metru a šířky 5,3 m, obdobných jako na jiných komorách Baťova kanálu, bude vybudována na českém břehu vedle jezu v Sudoměřicích, který bude kompletně opraven. Překonán bude spád 2,70m až na hladinu řeky Moravy. Navazující současné koryto říčky Radějovky bude v délce 800 metrů prohloubeno a rozšířeno na 6 m, aby mohly lodě bezpečně proplouvat. Úsek je hraničním tokem mezi ČR a Slovenskem. Dva současné mosty pro zemědělskou techniku jsou nyní nízké, a proto budou vybudovány nově. Součástí jsou rozsáhlá environmentální opatření v podobě přeložky regionálního biokoridoru na české straně, tvořeného vegetačním pásem s drobnou vodotečí. Po dokončení se zvýší ekologická stabilita území a zachová či rozšíří biodiverzita území. Nové biotopy budou po čase kvalitativně výrazně převyšovat současnou ekologickou hodnotu biotopů na Radějovce a vyřešena bude dnešní migrační neprostupnost říčky.

Stavba plavební komory bude zahájena během letních měsíců, aby byla v maximální míře využita letošní stavební sezóna. V zimním období budou následovat práce v korytě Radějovky, která bude v úseku mezi novou plavební komorou a ústím do řeky Moravy rozšířena na plný profil Baťova kanálu. Zhotovitelem stavby jsou Swietelsky a Metrostav DIZ.

Daůší články k tématu

 

Odběr newsletteru

Aktuality

13.06.2023 Soutěž ČDS zná vítěze, Skypaper ocenil silnici v CHKO Slavkovský les

Ve čtvrtek 8. června 2023 byli na Galavečeru v Městské knihovně v Praze oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…

23.05.2023 Skypaper opět hlavním mediálním partnerem prestižní stavební soutěže ČDS

Jubilejní 20. ročník prestižní celostátní soutěže Česká dopravní stavba, technologie a inovace (ČDS) vyhlásí vítěze…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« červen 2024 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Kontakt | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Akce