Palackého třída v Pardubicích, která spojuje hlavní nádraží s centrem, bude zase o krok blíže revitalizaci. Odbor dopravy vypsal výběrové řízení na projektanta, který zpracuje dokumentaci k územnímu řízení. S jeho vyhlášením se počítá v prvním čtvrtletí tohoto roku. V rámci návrhu by měla být navržena i etapizace proměny jedné z hlavních tepen města. Nová dokumentace naváže na koncepční studii, která vznikla v roce 2018, a následný návrh stavby z roku 2020.
„Důležitá tepna Pardubic by se v nejbližších letech konečně mohla stát atraktivním místem pro trávení volného času i podnikání. Díky týmu architektů a zapojení veřejnosti máme od roku 2018 zmapován a k proměně navržen úsek Palackého třídy. Výsledek je velmi povedený a já věřím, že se Palackého třída stane dalším z příjemných míst k zastavení a odpočinku,“ uvedl primátor města Pardubic Jan Nadrchal.
Navrhovaná podoba ulice by měla naplňovat potřeby obyvatel pro další desetiletí. „Jednotlivé etapy vzniknou při projektování v návaznosti na finanční náklady a technologická omezení. Na pořízení dokumentace má město vyčleněny finanční prostředky ve výši 6 milionů korun,“ říká náměstek pro dopravu Jan Hrabal. „Studie byly zpracovány pro celou Palackého třídu, která začíná na okružní křižovatce a končí na křižovatce s Masarykovým náměstím a třídou Míru. Projektování navazující dokumentace se zaměří pouze na východní část, a to od křižovatky s ulicí Hlaváčovou po křižovatku s Masarykovým náměstím a třídou Míru,“ upřesnil vedoucí odboru dopravy Jiří Zubák.
„Vzhledem k majetkoprávním vztahům a úspoře nákladů projekt počítá se zachováním lávky i objektů ‚kostek‘, které jsou k lávce přimknuty. Těžištěm projektu bude ale i kompletní revitalizace komunikací, chodníků a zeleně. Ulice by měla na severní straně nabídnout více prostoru pro pěší a zeleň,“ dodal Hrabal.
Navrhované uspořádání ulice se významně neliší od stávajícího stavu v základních parametrech, jako jsou šířka vozovky nebo šířka chodníků. Liší se v detailech jednotlivých částí jako rozmístění a řešení zeleně, podoby chodníků, uspořádání přechodů pro chodce, křižovatek, prostoru zastávek MHD, doplnění infrastruktury pro cyklisty a vedení inženýrských sítí. „Asi největší změnou by měla projít veřejná prostranství ve východní části ulice. Úpravy se týkají nejen uličního profilu Palackého třídy, ale zahrnují i navazující prostory v místech napojení ulic Havlíčkovy, Jungmannovy, Macanovy nebo prostoru před Pardubickým pivovarem. Hlavním cílem je vytvořit podmínky pro rozvoj zeleně a vznik nových aktivit. Změna je postavená na propojené paletě nových funkčních prostorů, které sjednotí současný fragmentovaný a nevyužívaný prostor a přemění jej na atraktivní pobytovou destinaci,“ líčí manažer projektu z odboru dopravy Martin Ptáček.
Studie vznikla díky práci týmu architektů a dopravních expertů, participovala na ní ale i veřejnost, od které město získalo na 1500 vyplněných dotazníků. Veřejnost dostane možnost vyjádřit se k některým z dílčích částí rekonstrukce ještě jednou. „Návrh bychom chtěli veřejnosti znovu připomenout jednak formou panelů, které budou vystaveny přímo na Palackého třídě, a také prostřednictvím webových stránek. Zároveň bychom rádi znali názor na detaily. Jde o náplň tzv. pásu aktivit podél chodníku. Architekti navrhli různé funkce jako formy posezení, herních prvků či okrasné zeleně. Budeme rádi, když obyvatelé města znovu využijí možnost se do návrhu zapojit, a to do 10. února na webu www.pardubice.eu/palackeho,“ dodal Hrabal.
Ve čtvrtek 8. června 2023 byli na Galavečeru v Městské knihovně v Praze oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…
Jubilejní 20. ročník prestižní celostátní soutěže Česká dopravní stavba, technologie a inovace (ČDS) vyhlásí vítěze…
Co by nejvíce pomohlo ve vaší firmě překonat současné energetické potíže?
masívnější podpora obnovitelných zdrojů (soláry, větrníky...)Petr Bayer | |
Jilemnického 2238 53002 Pardubice Česká republika | |
mobil: | +420 602 309 872 |
e-mail: | bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz |