úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

Dálnice D3 mezi Prahou a Jílovým má stát 8,5 mld. Kč, součástí budou tunely

jilove
11.11.2024  |  Petr Bayer

Hlavní trasa budoucí dálnice D3 mezi Prahou a Jílovým u Prahy bude dlouhá 9,5 kilometru. Odhadované náklady na stavbu této části D3 činí 8,46 miliardy Kč bez DPH. Předpokládané zahájení stavby je v roce 2027 a její uvedení do provozu o 4 roky později.

Součástí nového dálničního úseku bude 5 mostů, 2 nadjezdy, 3 mimoúrovňové křižovatky, 5 protihlukových stěn a 2 tunely. Kromě raženého tunelu Kamenná Vrata o délce 1,6 kilometru bude vybudován také hloubený tunel Libeř s délkou 1,5 km. Aktuálně probíhají práce na dokumentaci ve stupni DSP s předpokladem vydání konceptu dokumentace do března 2025. Probíhá rovněž příprava podkladů pro archeologický a pyrotechnický průzkum.

Ředitelství silnic a dálnic nyní uzavřelo smlouvu se zhotovitelem průzkumné štoly pro tunel Kamenná Vrata za 416,6 milionu Kč. Ražba štoly bude trvat 29 měsíců a pomůže zjistit geologické poměry v místě stavby budoucího tunelu, kde je riziko střetu se starými důlními díly. Zhotovitel projektové dokumentace pro provádění stavby navíc musí znát detailní informace o horninovém a hydrogeologickém prostředí a jeho chování. Průzkumná štola pomůže ukázat celou osu budoucího tunelu. Přípravné práce pro ražbu se plánují zahájit v následujících týdnech. Vybraným zhotovitelem průzkumné štoly je sdružení Metrostav TBR, Strabag SIS, Pudis, Pragoprojekt a GeoTec-GS.

Dálnice D3 v trase západním koridorem umožní alternativní spojení Benešovska s Prahou a tím i odlehčení dálnice D1. V pražském regionu umožní optimální urbanizaci Jílového, které nemá odpovídající silniční spojení s Prahou. V rekreačních dnech umožní trasa D3 výrazně odlehčit silnicím II/105, II/603 a rovněž i silnicím II/102 a II/104, neboť převezme značnou část dopravy do středního Povltaví a dolního Posázaví. Výstavbou dálnice dojde k odstranění uvedených dopravních závad původní trasy a k podstatnému snížení negativních vlivů dopravy na životní prostředí v přilehlých obcích a městech v oblasti kolem Prahy, kde došlo v posledních letech k mohutné bytové výstavbě.

Další články k tématu

 

Odběr newsletteru

Aktuality

13.11.2024 Průzkum: Roste obliba revitalizace brownfieldů, pomoci mají dotace

Revitalizace brownfieldů se v posledních letech stává důležitou součástí developerských aktivit v Česku. Značná část…

28.06.2024 Soutěž Česká dopravní stavba zná vítěze

Na Galavečeru ve Fantově sále budovy Hlavního nádraží v Praze převzali oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« říjen 2024 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Kontakt | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Akce