Přes letošní krizi spojenou s COVID-19 vstupují na český retailový trh ve 2. a 3. čtvrtletí noví hráči, včetně značek ze segmentu luxusního zboží. Zároveň tuzemský trh někteří aktéři opouštějí, u řady z nich však jde o odchod plánovaný ještě před vypuknutím pandemie koronaviru. Novinkami jsou například sportovní oblečení Assos, móda Rebel Queen nebo luxusní móda Saint Laurent.
„Značky vstupující na český maloobchodní trh potvrzují data a trendy z našeho posledního retailového průzkumu uskutečněného v červnu a červenci. Ten ukázal, že přes rostoucí oblibu online nákupů je e-commerce hlavním prodejním kanálem pouze pro 11 % respondentů. Například Bonami dosud fungoval jako online e-shop, ale nyní se rozhodl pro investice do zahájení prodeje v kamenném obchodu. Dalším zajímavým příkladem jsou diskontní retaileři, kteří si obvykle pronajímají velké plochy o rozloze stovek čtverečních metrů a na vstup na nový trh se připravují obvykle několik let. Právě nyní v ČR otevírají dvě značky, které zde vidí potenciál. Registrujeme, že maloobchodníci tuzemskému trhu věří a připravují se na vstup do podzimní sezóny,“ komentuje vedoucí retailu v CBRE Milan Mašša.
Česko přitahuje i aktéry z druhé strany spektra. „V našem retailovém trhu vidí potenciál i prestižní luxusní značky jako Yves Saint Laurent, patřící do skupiny Kering Group. Ta se rozhodla vyměnit ve své prodejně v Pařížské ulici v Praze pánskou módu Brioni za YSL a udržet si tak toto lukrativní místo,“ říká konzultant v CBRE Tomáš Krejcar. „Saint Laurent není výjimkou. Do Česka se chystají i další značky obdobného formátu, které čekají na vhodný prostor. Jedna z nich už své místo našla v Pařížské ulici a bude otevírat začátkem příštího roku,“ naznačuje.
Mezi maloobchodními značkami, které český trh opouštějí, jsou zástupci z oblasti módy (Camaieu, Forever 21) ale i módních doplňků (obchody se šperky Freywille, Thomas Sabo, Tous). Končí také Bontonland, což je mezi všemi zmíněnými značkami jediná firma původem z tuzemska. Ta u nás po čtvrt století patřila k největším prodejcům především hudebních nosičů. Ne všechny uvedené firmy však svými kroky reagují na koronavirovou krizi. Významná část z nich byla v procesu odchodu ještě před vypuknutím pandemie – ať už z důvodu změny strategie mateřské společnosti či transformace trhu.
Na Galavečeru ve Fantově sále budovy Hlavního nádraží v Praze převzali oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…
Ve čtvrtek 8. června 2023 byli na Galavečeru v Městské knihovně v Praze oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…
Co by nejvíce pomohlo ve vaší firmě překonat současné energetické potíže?
masívnější podpora obnovitelných zdrojů (soláry, větrníky...)Petr Bayer | |
Jilemnického 2238 53002 Pardubice Česká republika | |
mobil: | +420 602 309 872 |
e-mail: | bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz |