Jen za poslední měsíc se zdvojnásobila z 50 na 100 tisíc čtverečních metrů volná plocha kanceláří, kterou nabízejí nájemníci k podnájmu. Jedná se o příležitost zejména pro malé firmy do 50 zaměstnanců, které si nyní mohou kvůli koronavirové krizi dovolit prestižní „A“ kancelářské budovy určené větším korporacím. A to za výhodných podmínek, často s lepší cenou či vyšší flexibilitou závazku oproti standardním pětiletým kontraktům.
„Tuzemské firmy v nájmu mají nyní přebytečnou kapacitu kanceláří a rádi si k sobě najdou menšího partnera na podnájem. Výjimkou nejsou podnájmy ani o velikosti 4000 m2, nejčastěji se však dnes na trhu nabízejí podnájmy o velikostech 300, 400 či 500 m2. Tyto nabídky jsou většinou neveřejné a délka jejich závazku je odvislá od nájemních smluv. Je možné najít i velmi flexibilní závazky kolem roku či dvou let, které mohou být pro menší firmy atraktivní,“ říká Radek Procházka, partner společnosti Prochazka & Partners.
Tuzemské firmy do 50 zaměstnanců, které souhrnně zaměstnávají milion pracovníků v ČR, si ve velkých městech mohou skokově polepšit, a posunout se tak do lepších kanceláří. Cílem nájemců, kteří k sobě hledají podnájemníky, je samozřejmě minimalizovat ztráty z nájmu za nevyužívané prostory. Řada firem kromě plošného propouštění zavedla ve velké míře i home office a v průměru je tak třetina kanceláří na trhu nevyužívaných, ačkoli jsou dle oficiálních statistik obsazené.
„Výhodou podnájmu je pro zájemce o tyto prostory okamžitá a kvalitní vybavenost. Jedná se povětšinou o vysoký standard kanceláří a moderní design, kdy se v předkrizových letech v rámci konkurenčního boje o talenty na vybavení nešetřilo. Samozřejmostí je nutnost oddělit případného podnájemníka od zbývajících prostor kanceláře, jedná se však z pohledu investic o minimální náklad vůči vlastní výstavbě či rekonstrukci,“ říká Radek Vlček z Prochazka & Partners.
V rámci koronavirové krize je pro nájemce z pohledu kanceláří také důležité mít k dispozici kvalitně vybavené telekonferenční místnosti či se na pracovištích, kde je možný home office, přizpůsobit režimu desk-sharingu (sdílené pracovní místo) s možností uzamknout si osobní věci do skříňky. I díky tomu pak není nutné pro nájemce využívat 100% pronajaté kapacity a lze k sobě hledat podnájemníka.
Na Galavečeru ve Fantově sále budovy Hlavního nádraží v Praze převzali oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…
Ve čtvrtek 8. června 2023 byli na Galavečeru v Městské knihovně v Praze oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…
Co by nejvíce pomohlo ve vaší firmě překonat současné energetické potíže?
masívnější podpora obnovitelných zdrojů (soláry, větrníky...)Petr Bayer | |
Jilemnického 2238 53002 Pardubice Česká republika | |
mobil: | +420 602 309 872 |
e-mail: | bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz |