úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

Modernizace trati Karlštejn-Beroun přijde na 2,3 mld. Kč, skončí v roce 2026

Optimalizace-trati-Karlstejn-Beroun
22.11.2023  |  Eduard Železný

Správa železnic pokračuje v modernizaci koridoru podél řeky Berounky, po úseku z pražského Smíchova do Radotína nyní zahájila rekonstrukci úseku Karlštejn-Beroun. Obnovou projde více než 7 kilometrů, dokončení prací přinese rychlejší a bezpečnější provoz. Práce v hodnotě bezmála 2,3 miliardy korun potrvají do roku 2026.

„Díky rekordním rozpočtům v historii Správy železnic zahajujeme modernizaci další části třetího koridoru, a to v rámci optimalizace úseku Karlštejn–Beroun. Přinese nejen pohodlnější, ale také kratší cestování do řady míst v západních Čechách,“ popsal ministr dopravy Martin Kupka. „Práce se obejdou bez úplného přerušení provozu. Kolem pracovních míst bude možné jezdit rychleji než dosud; namísto běžně používaných 50 km/h se díky zavedeným opatřením bude projíždět osmdesátkou. Tím se sníží dopady stavby na pravidelnost vlaků,“ uvedl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Specifikem zahajované stavby je, že se nachází v úzkém údolí řeky Berounky na území CHKO Český kras. Pro zvýšení bezpečnosti provozu proto dojde k sanaci a zajištění skalních masivů nad tratí, zejména v okolí obce Tetín. Svou podobu zcela změní zastávka Srbsko, která získá bezbariérová nástupiště, celkovou rekonstrukcí projde tamní podchod.

Traťová rychlost se po aktivaci evropského zabezpečovače ETCS zvýší na 130 km/h. Vložení výhybek přibližně v polovině traťového úseku zajistí vyšší kapacitu trati a tím i pravidelnější provoz. Většina prací se bude odehrávat za jednokolejného provozu vlaků. Ten bude probíhat letos do 9. prosince a prakticky po celý příští rok. Na jeho konci dojde ke zprovoznění výhybek nové odbočky Lom, díky čemuž se úseky s provozem po jedné koleji zkrátí na polovinu.

Projekt je spolufinancován EU z Nástroje pro propojení Evropy (CEF), celková výše způsobilých nákladů projektu je 1,65 miliardy Kč. Míra podpory EU je 83,13 % ze způsobilých nákladů, výše dotace činí maximálně zhruba 1,35 mld. Kč. Zhotoviteli stavby jsou společnosti Elektrizace železnic Praha a Swietelsky Rail CZ.

Další články k tématu

 

Odběr newsletteru

Aktuality

28.06.2024 Soutěž Česká dopravní stavba zná vítěze

Na Galavečeru ve Fantově sále budovy Hlavního nádraží v Praze převzali oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…

13.06.2023 Soutěž ČDS zná vítěze, Skypaper ocenil silnici v CHKO Slavkovský les

Ve čtvrtek 8. června 2023 byli na Galavečeru v Městské knihovně v Praze oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« prosinec 2024 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Kontakt | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Akce