V příštím roce má začít modernizace trati mezi Karlštejnem a Berounem o délce 7,1 kilometru. Celkové náklady stavby jsou vyčísleny na 1,7 miliardy Kč. Správa železnic nyní získala územní rozhodnutí a pokračuje příprava projektové dokumentace. Dojde k rekonstrukci trati ve stávající stopě, což povede ke zvýšení rychlosti a bezpečnosti provozu.
Práce budou zahrnovat kompletní rekonstrukci železničního svršku a spodku, mostů a propustků, zabezpečovacího a sdělovacího zařízení, trakčního vedení a ostatních technologií. Na zastávce Srbsko se vybudují nová bezbariérová nástupiště a podchod, rekonstrukcí projde také přilehlý přejezd. Pro zajištění větší kapacity trati dojde zhruba v polovině úseku k vybudování nové odbočky Lom, která umožní vlakům přejíždět z jedné koleje na druhou. Pro zvýšení bezpečnosti provozu dojde k sanaci a zajištění skalních masivů nad tratí.
Realizací stavby se rychlost vlaků zvýší nejprve na 100 km/h, po aktivaci ETCS na 120 km/h. Práce budou probíhat za jednokolejného provozu s omezením výluk na nutné minimum.
Ve čtvrtek 8. června 2023 byli na Galavečeru v Městské knihovně v Praze oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…
Jubilejní 20. ročník prestižní celostátní soutěže Česká dopravní stavba, technologie a inovace (ČDS) vyhlásí vítěze…
Co by nejvíce pomohlo ve vaší firmě překonat současné energetické potíže?
masívnější podpora obnovitelných zdrojů (soláry, větrníky...)Petr Bayer | |
Jilemnického 2238 53002 Pardubice Česká republika | |
mobil: | +420 602 309 872 |
e-mail: | bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz |