Modernizace tratí mezi stanicemi Praha-Bubny a Výstavištěm má být dokončena v červenci 2026, zkušební provoz vlaků začne už příští rok v srpnu. Předpokládané celkové náklady stavby dosahují 4,679 miliardy korun. Nyní pokročila výstavba čtyřkolejné stanice v Bubnech a navazujících estakád. Ty nahradí přejezd v Bubenské ulici i železniční náspy, které dosud rozdělovaly velkou část Holešovic.
„Nová stanice Praha-Bubny je součástí aktuálně jedné z nejvýznamnějších investic na české železnici, moderního spojení mezi centrem Prahy, Letištěm Václava Havla a Kladnem. Cestujícím umožní přímý přestup na metro linky C a přestup na tramvaje. Důležité také je, že nádraží je součástí plánů na vybudování budoucí nové čtvrti Bubny-Zátory,“ říká ministr dopravy Martin Kupka.
V objektu s celkovými rozměry 250 x 50 metrů probíhá betonáž pohledových sloupů a stropů. Stavbaři při ní používají speciální příměsi, které zesvětlují klasický beton. Obdobná technologie se využije například i při stavbě Dvoreckého mostu v pražském Podolí. Na novou budovu umístěnou několik set metrů od původní navážou tři dvoukolejné estakády. Na dvou menších s délkou 197 metrů je dokončena spodní stavba a nosná konstrukce včetně předepnutí. Probíhají práce na izolacích a římsách. Největší estakáda měří téměř 559 metrů. Také u ní je dokončena spodní stavba. Probíhá budování nosné konstrukce na jejích jednotlivých částech.
„Kompletní rekonstrukcí prochází Bubenská ulice, do které se o prázdninách vrátí silniční provoz. Železniční přejezd s nejmenším možným identifikačním číslem 1 nahradí mostní estakáda. Její dokončení umožní plynulejší a bezpečnější průjezd touto částí Prahy,“ říká generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda. Na budoucí zastávce u Výstaviště probíhá výstavba nástupišť a zastřešení, pracuje se i na železničním spodku a opěrných a zárubních zdech.
Stavba obsahuje také lávku pro pěší, která umožní snazší přístup obyvatel Letné na budoucí zastávku Praha-Výstaviště, zároveň se zkrátí cesta do Stromovky. Zde je dokončena kompletní spodní stavba. Nosná ocelová konstrukce je ve výrobě, její instalace by měla proběhnout do konce června. Ve spolupráci s pražským magistrátem a městskou částí Praha 7 vzniká asfaltová cesta pro pěší a cyklisty, která propojí Holešovice a tzv. Malý Berlín v místě Veletržní a Dělnické ulice. Pro veřejnost se otevře na konci září.
Projekt s názvem Modernizace trati Praha-Bubny (včetně) – Praha-Výstaviště (včetně) je spolufinancovaný EU z programu Nástroj pro propojení Evropy (CEF). Zhotoviteli prací jsou Metrostav TBR, OHLA ŽS a Elektrizace železnic Praha.
Celý projekt modernizace železnice z Prahy do Kladna s připojením Letiště Václava Havla je rozdělen na víc než desítku staveb. V letech 2017 až 2020 prošel rekonstrukcí Negrelliho viadukt. V roce 2022 začala přestavba trati mezi stanicemi Kladno a Kladno-Ostrovec, loni na ni navázala rekonstrukce úseku mezi Bubny a Výstavištěm. Rozběhla se rovněž modernizace Masarykova nádraží. Správa železnic současně hledá zhotovitele prací mezi Prahou-Ruzyní a Kladnem, před vyhlášením vítěze je tendr na projektanta úseku z Výstaviště do Dejvic.
Na Galavečeru ve Fantově sále budovy Hlavního nádraží v Praze převzali oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…
Ve čtvrtek 8. června 2023 byli na Galavečeru v Městské knihovně v Praze oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…
Co by nejvíce pomohlo ve vaší firmě překonat současné energetické potíže?
masívnější podpora obnovitelných zdrojů (soláry, větrníky...)Petr Bayer | |
Jilemnického 2238 53002 Pardubice Česká republika | |
mobil: | +420 602 309 872 |
e-mail: | bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz |