Příprava modernizace železniční trati z centra Prahy do Kladna dospěla k dalšímu bodu. Správa železnic vypsala výběrové řízení na dodavatele stavebních prací pro úsek z Kladna do Kladna-Ostrovce. Zahájení stavby je plánováno v příštím roce, zahrnovat bude kompletní rekonstrukci, zdvoukolejnění a elektrifikaci celého úseku. Hotovo bude v roce 2024, plánované náklady jsou zastropovány částkou 4,02 miliardy Kč.
„Stavba změní podobu železnice na území Kladna. Její součástí je i rekonstrukce výpravní budovy ve stanici Kladno, která dostane důstojnější podobu. Příprava projektu pokračuje také pro další úseky mezi Kladnem a Prahou, aby se v roce 2029 jezdilo mezi oběma městy rychleji a zároveň pohodlněji,“ řekl generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda. Z Kladna a okolních obcí dojíždí denně do Prahy více než 16 000 osob. Podle propočtů ubude v ulicích Prahy 6 každý den 2,5 tisíce aut.
Součástí aktuálně soutěžené etapy Kladno – Kladno-Ostrovec bude také vybudování záchytného parkoviště P+R u stanice Kladno s kapacitou téměř 300 míst, které zajistí lepší dopravní obslužnost pro celý okres. Nový železniční svršek i spodek, protihluková opatření a zejména nasazení moderních souprav budou mít za následek snížení hluku v okolí trati a větší komfort cestujících.
Součástí modernizace bude zřízení mimoúrovňových křížení, která nahradí dnešní přejezdy. Současně se zvýší traťová rychlost, což umožní zkrácení cestovního času. Namísto dnešních téměř 53 minut osobním vlakem bude cesta z Kladna na Masarykovo nádraží trvat méně než půl hodiny. Modernizovat se bude zhruba 5,3 kilometru železniční trati.
Železniční stanice Kladno bude modernizována a vzniknou zde nová nástupiště i bezbariérově přístupný podchod. Interiér budovy bude rekonstruován, což umožní vznik bezpečných a komfortních prostor pro cestující nebo více komerčních služeb. Zastávka Kladno město se posune k centru Kladna, v podstatě půjde o novou. Mimoúrovňový přístup na nástupiště bude z chodníků silničního nadjezdu, a to po schodištích a eskalátorech, bezbariérový přístup zajistí výtahy. Přímo u zastávky vnikne nový přestupní uzel na městskou dopravu. Ve stanici Kladno-Ostrovec vznikne nový podchod se schodištěm a bezbariérovým přístupem na nástupiště.
Projekt železnice Praha – Kladno – Letiště Václava Havla je rozdělen do více úseků. Na kolejovém rozvětvení stanice Kladno naváže na aktuální etapu modernizace trati Praha-Ruzyně – Kladno. Ta je ve fázi přípravy podkladů pro stavební povolení a realizovat se bude v letech 2022 až 2025. V rámci další etapy proběhne modernizace traťového úseku Praha-Veleslavín – Praha-Ruzyně. Bude vybudována nová železniční stanice Praha-Veleslavín, jejíž otevřená architektura vytvoří komfortní a přehledné prostředí pro cestující a díky víceúrovňovému řešení se stane vysoce kapacitním dopravním uzlem umožňujícím přestup z vlaků na metro a další linky pražské MHD. Projekt je nyní ve fázi přípravy potřebné dokumentace a realizovat se bude v letech 2024 až 2027.
Současnou trať mezi stanicemi Praha-Dejvice a Praha-Veleslavín nahradí v letech 2025 až 2029 tunel. Stanice Praha-Dejvice bude nově vybudována jako podzemní. Mezi Prahou-Bubny a novou zastávkou Praha-Výstaviště se plánuje realizace stavebních prací v letech 2022 až 2024. V současné době se připravuje tendr na zhotovitele. V roce 2023 začne modernizace a dostavba stanice Praha Masarykovo nádraží a potrvá přibližně tři roky. Stavba zahrnuje komplexní modernizaci stanice, rozšíření stávajícího počtu kolejí ze sedmi na devět a vybudování nového vestibulu a platformy nad kolejištěm.
Na rekonstrukci trati z centra Prahy do Kladna naváže novostavba v úseku Praha-Ruzyně – Praha-Letiště Václava Havla. Ta se bude realizovat v letech 2024 až 2029. V rámci tohoto projektu vznikne nový přestupní terminál Dlouhá Míle s kapacitním parkovištěm P+R. Samostatnou akcí bude novostavba stanice Praha-Letiště Václava Havla Praha. Ta se začne budovat v roce 2024 a dokončena bude o pět let později. Půjde o podzemní stanici a cestující se z ní dostanou přímo k oběma letištním terminálům. V roce 2026 by se mělo začít pracovat na zaokruhování železničního spojení na Letiště Praha. Kolejové propojení z letiště směrem na Jeneč umožní jeho přímé spojení s Kladnem.
Na Galavečeru ve Fantově sále budovy Hlavního nádraží v Praze převzali oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…
Ve čtvrtek 8. června 2023 byli na Galavečeru v Městské knihovně v Praze oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…
Co by nejvíce pomohlo ve vaší firmě překonat současné energetické potíže?
masívnější podpora obnovitelných zdrojů (soláry, větrníky...)Petr Bayer | |
Jilemnického 2238 53002 Pardubice Česká republika | |
mobil: | +420 602 309 872 |
e-mail: | bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz |