úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

Modernizace trati z Vlkova do Křižanova přesáhla 3,9 miliardy Kč

Vlkov-Krizanov
11.11.2024  |  Eduard Železný

Správa železnic zmodernizovala další část trati z Brna do Havlíčkova Brodu, nyní zahájila provoz mezi Vlkovem u Tišnova a Křižanovem. Celkové investiční náklady přesahují dohromady 3,9 miliardy korun. 

Rekonstrukce stanice Vlkov u Tišnova a navazujícího 11kilometrového úseku do Křižanova začala na přelomu letošního roku. Kvůli plánovanému zvýšení traťové rychlosti ze 100 na 160 km/h byl na začátku dubna zcela přerušen provoz. To umožnilo stavbařům zvětšit poloměry oblouků a položit koleje v nové poloze. První se na trať vrátily osobní vlaky, v prvních týdnech budou jezdit sníženou rychlostí. Za rychlíky budou i nadále zajišťovat náhradní dopravu autobusy do poloviny prosince. 

Obnovou prošlo 8 mostů a 14 propustků, postavily se 2 opěrné zdi. Úsek je vybaven novým trakčním vedením a sdělovacím a zabezpečovacím zařízením. Výrazné zlepšení přinesla nová zastávka Vlkov-Osová, která se nachází o kilometr blíž k zástavbě než původní stanice. Vlaky s cestujícími naopak přestaly obsluhovat stanici Vlkov u Tišnova, součástí její rekonstrukce byla demontáž všech nástupišť. Nádražní budovu nahradil nový technologický objekt. 

Moderní parametry získávají i stávající zastávky. V Ořechově už stavbaři dokončili šikmé chodníky k nástupištím, v Osové Bítýšce zajistí bezbariérový přístup k vlakům výtahy, které se otevřou pro veřejnost 20. prosince. Zhotoviteli jsou Chládek & Tintěra, Elektrizace železnic Praha; Eurovia CS; Chládek a Tintěra, Pardubice; GJW Praha a ELTRA. Realizace je spolufinancována EU v Programu Doprava 2021–2027.

Práce probíhají také mezi Přibyslaví a Pohledem. Letos se stavbaři zaměřili na rekonstrukci 3 silničních nadjezdů a železničního mostu za přibyslavskou stanicí. Současně se v celém úseku budují základy trakčních sloupů, objekty pro technologické vybavení a nové přístupové cesty. Obnovení dvoukolejného provozu se plánuje 6. prosince 2024. Stavební činnost bude pokračovat i v příštím roce, kdy bude opět zaveden jednokolejný provoz. Rozsáhlou modernizací projde stanice Přibyslav, v následujícím roce se stavební práce přesunou na druhou traťovou kolej a do stanice Pohled. 

Další články k tématu

 

Odběr newsletteru

Aktuality

28.06.2024 Soutěž Česká dopravní stavba zná vítěze

Na Galavečeru ve Fantově sále budovy Hlavního nádraží v Praze převzali oceněni…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Co by nejvíce pomohlo ve vaší firmě překonat současné energetické potíže?

masívnější podpora obnovitelných zdrojů (soláry, větrníky...)
 
přehodnocení podmínek Green Dealu především co se týká racionality při dosažení termínů bezuhlíkové ekonomiky
 
dočasné pozastavení odklonu od uhlí po dobu nezbytně nutnou k překonání energetické krize
 
větší podpora energetických úspor (inovační technologie, kontrola plýtvání...)
 

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« březen 2025 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Aktuality | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Kontakt