Dopravní podnik města Brna (DPMB) dokončil třetí fázi modernizace pisárecké vozovny. Díky nově postavené vratné smyčce tramvaje nemusí při návratu do vozovny zajíždět až na vzdálené Mendlovo náměstí. V areálu vozovny DPMB zmodernizoval odstavnou plochu pro tramvaje a vzniklo i největší kolejové rozvětvení s automatizovanými výhybkami v Česku. Realizace projektu za 678 miliónů korun začala v lednu loňského roku. Dotace z Operačního programu Doprava by mohla pokrýt až 81 % částky.
„Dokončený projekt přinesl dopravnímu podniku značnou úlevu, jelikož umožní otáčení tramvají přímo v areálu vozovny a významně sníží provozní náklady. Výhody pocítí i cestující, neboť nebude prázdnými režijními jízdami negativně ovlivňována přilehlá trať linky 1 a již tak velmi vytížený dopravní uzel Mendlovo náměstí. Nová vratná smyčka také přinese benefit ve formě snadnějšího odbavení návštěvníků Areny Brno, kteří budou moci využít blízkého nástupiště přímo ve smyčce. První cestující by tento terminál mohli využít už v roce 2026,“ říká primátorka Brna Markéta Vaňková.
„Vedle smyčky ležící na mostní konstrukci dopravní podnik také zmodernizoval odstavnou plochu pro tramvaje před vozovnou a rozšířil kolejové stání. Unikátem je nově zbudované kolejové rozvětvení, které napojuje všech 15 kolejí z vozovny na hlavní trasu tramvaje číslo 1. Tato kolejová harfa opatřená elektrickými výhybkami je při délce 105 metrů největší v ČR,“ líčí radní Brna Petr Kratochvíl. „Práce, které souvisí s propojením terminálu s multifukční halou Arena Brno, nejsou součástí modernizace vozovny a budou pokračovat v návaznosti na postup stavby. Jedná se o novou zastávku Lipová směr centrum včetně přístupového schodiště, oplocení prostoru smyčky, budoucí přístup k lanovce a schodiště i bezbariérová rampa pro přístup k hale,“ dodává generální ředitel DPMB Miloš Havránek.
Třetí fáze modernizace vozovny Pisárky v číslech:
stavebníci použili 4000 m3 betonu a 560 tun výztuže
4298 metrů kolejnic
42 dálkově ovládaných výhybek
621 900 kusů betonové zámkové dlažby
minimálně 60 tramvají denně projede smyčkou
přibyly 2 manipulační koleje pro odstavování souprav
12 minut ušetří každá tramvaj a její řidič příjezdem do vozovny přes smyčku, tj. 720 minut denně
Na Galavečeru ve Fantově sále budovy Hlavního nádraží v Praze převzali oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…
Ve čtvrtek 8. června 2023 byli na Galavečeru v Městské knihovně v Praze oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…
Co by nejvíce pomohlo ve vaší firmě překonat současné energetické potíže?
masívnější podpora obnovitelných zdrojů (soláry, větrníky...)Petr Bayer | |
Jilemnického 2238 53002 Pardubice Česká republika | |
mobil: | +420 602 309 872 |
e-mail: | bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz |