úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

Nová tramvajová trať propojí Dejvice se Suchdolem, pomůže i rozvoji Nového Sedlce

novy sedlec
14.06.2022  |  Petr Bayer

Urbanistická studie pražského Nového Sedlce je připravena pro projednání s městskými částmi a dalšími aktéry. Jedním z hlavních impulzů bude příprava nové tramvajové trati v úseku Nádraží Podbaba – Suchdol. Studie má koordinovat stávající projekty předpokládá postupný rozvoj a doplnění výstavby na území o rozloze 32 hektarů. Připomínky budou zapracovány a studie upravena k finálnímu schválení.

„Vznikne propojení Strahova přes Kulaťák do Suchdola. Nová trať také pomůže zklidnění dopravy a uvolní městu ruce při revitalizaci Vítězného náměstí. Studie pomůže urychlit plánování a koordinaci jak tramvajové trati, tak výstavby bytů a s ní související veřejné vybavenosti,“ říká I. náměstek primátora Petr Hlaváček. „Je to i řešení naplňující náš klimatický závazek ekologičtější dopravy,“ dodává primátor Zdeněk Hřib.

Jedním z hlavních důvodů zavedení tramvaje je i rozvoj areálu České zemědělské univerzity. „V ulicích Podbabská a Roztocká se předpokládá nezávislé vedení tratě a na jejím konci se uvažuje o vzniku záchytného parkoviště P+R. Tramvaj zajistí spolehlivé spojení, jelikož naváže na samostatné vedení trati v ulici Jugoslávských partyzánů, kde se autobusy často dostávají do kolon. Tramvajová trať, která předchází výstavbě Pražského okruhu, pomůže zajistit veřejnou dopravu k centru Prahy 6, “ doplňuje náměstek primátora pro dopravu Adam Scheinherr.

„Cílem projektu je společně s tramvajovou tratí vytvořit příjemné okolí. Prověřování záměru prošlo od roku 2006 vývojem s řadou variant. Trať bude mít více než 5 kilometrů, zastaví na devíti zastávkách a budou na ni jezdit tři denní a jedna noční linka,“ dodává Ondřej Boháč, ředitel Institutu plánování a rozvoje hl. města Prahy (IPR), který studii zpracoval. Projekt navazuje na plánované propojení Prahy 6 a Prahy 8 tzv. severní tramvajovou tangentou.

Další články k tématu

 

Odběr newsletteru

Aktuality

13.06.2023 Soutěž ČDS zná vítěze, Skypaper ocenil silnici v CHKO Slavkovský les

Ve čtvrtek 8. června 2023 byli na Galavečeru v Městské knihovně v Praze oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…

23.05.2023 Skypaper opět hlavním mediálním partnerem prestižní stavební soutěže ČDS

Jubilejní 20. ročník prestižní celostátní soutěže Česká dopravní stavba, technologie a inovace (ČDS) vyhlásí vítěze…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« červen 2024 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Kontakt | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Akce