úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

Praha si nechá zpracovat studii proveditelnosti nové trasy metra O

02.09.2022  |  Petr Bayer

Multioborová pracovní skupina se shodla na zadání pro studii proveditelnosti metra O. Na jednom z nejbližších jednání Rady hl. m. by mělo být schváleno vypsání veřejné zakázky na studii proveditelnosti. Ta by následně měla být hotova do 30 měsíců. Hlavní město již několik měsíců zvažuje ideu okružní trasy pražského metra, která by měla vést mimo centrum Prahy a propojila by významné železniční uzly a usnadnila cestování nejen na severu Prahy.

„Od myšlenky okružní linky metra O jsme se posunuli ke krokům, na jejich konci budou mít Pražané pátou linku metra. Rychlé spojení Smíchova, Pankráce a Žižkova hledá 150 000 lidí denně. Ze Smíchova a Dejvic by dnes jezdilo 100 000 cestujících,“ říká náměstek primátora pro oblast dopravy Adam Scheinherr. Trasa by umožnila přestup na železniční dopravu na klíčových pražských nádražích, jako jsou Smíchov, Libeň či Dejvice.

„Praha je moderní rychle se rozvíjející metropole, musíme proto připravit k rozvoji i pozemky ve vlastnictví města, kde vybudujeme městské nájemní bydlení, které Praha nutně potřebuje v boji s rostoucími náklady na bydlení. Součástí přípravy těchto pozemků například v oblasti Bohdalce, Michle či Slatin je vybudování právě této linky metra, která umožní vybudování nových rezidenčních čtvrtí,“ doplňuje primátor Zdeněk Hřib.

Studie by měla prověřit smysluplnost obsluhy území se zohledněním rozvojových kapacit jednotlivých lokalit, celospolečenských dopadů nebo dopady na ekonomiku. Dále se počítá s určením nejvýhodnějšího umístění stanic s ohledem na efektivitu dopravní obsluhy. Tato 1. fáze by měla trvat přibližně 18 měsíců.

V další fázi se počítá s tím, že by byly navrženy provozní aspekty nové trasy metra včetně vztahu k dalším linkám veřejné dopravy, posouzen efekt trasy s ohledem na železniční tunely pod centrem Prahy a byly by vypočítány investiční a provozní náklady. Studie by také obsahovala možnosti financování s ohledem na realizovatelnost v podmínkách ČR. Druhá fáze je plánována na 12 měsíců.

Další články k tématu 

 

Odběr newsletteru

Aktuality

28.06.2024 Soutěž Česká dopravní stavba zná vítěze

Na Galavečeru ve Fantově sále budovy Hlavního nádraží v Praze převzali oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…

13.06.2023 Soutěž ČDS zná vítěze, Skypaper ocenil silnici v CHKO Slavkovský les

Ve čtvrtek 8. června 2023 byli na Galavečeru v Městské knihovně v Praze oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« prosinec 2024 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Kontakt | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Akce