úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

Praha vypsala tendr na opravy Libeňského mostu, mají stát 2,85 mld. Kč

26.10.2020  |  Petr Bayer

Technická správa komunikací hl. m. Prahy (TSK) vyhlásila dnes výběrové řízení na dlouho očekávanou rekonstrukci 1,2 kilometru dlouhého soumostí Libeňského mostu v Praze 7. Předpokládaná hodnota zakázka dosahuje 2,85 miliardy Kč bez DPH. Oznamuje to Věstník veřejných zakázek. Stavební práce by měly začít v polovině roku 2022 a most by mohl být uveden do provozu na konci roku 2025.

Předmětem stavby je rekonstrukce komunikace a přestavba mostních objektů od křižovatky Dělnická a Jankovcova včetně této křižovatky po křižovatku Palmovka (mimo křižovatku). Hlavním kritériem pro výběr dodavatele je nejnižší cena, váhu 20 procent má doba výluky tramvajové trati. Nabídky lze předkládat do 22. února 2021, předpokládaný termín uzavření smlouvy je na konci I. pololetí 2021.

Praha počítá se zachováním historických obloukových konstrukcí architektka Pavla Janáka přes Vltavu a bývalé východní rameno u Palmovky. Zároveň obloukové mosty propojí nové mostní konstrukce, jejichž podoba tvarově naváže na Janákův původní návrh dochovaný ve skicách. Díky novým mostům bude Libeňské soumostí splňovat protipovodňová kritéria, v úseku přes Rohanský ostrov dovolí v případě povodní vodě protéct dál. Průtok by tak případně snížil hladinu rozlití do Karlína a Holešovic.

Tvůrci dopravně-architektonické studie na nové mosty přes Rohanský ostrov doplnili také nové bezbariérové rampy pro pěší a cyklisty. Řešení ramp architektonicky i dispozičně odpovídá stávajícím schodištím Libeňského soumostí. „Projekt rekonstrukce počítá s plánem města na obnovení rekreační funkce Rohanského ostrova. Ostrov se stane novým parkem vedle nově obnoveného ramene Vltavy,“ říká pražský radní Adam Scheinherr.

Výběrové řízení se uskuteční metodou Design & Build, k soutěži se už pro firmy uskutečnily tržní konzultace, aby se předešlo průtahům. „Po roce a půl příprav a spolupráce s řadou odborníků jsme připravili návrh citlivé rekonstrukce Libeňského mostu. Výhodou tohoto postupu pro zadavatele je, že odpovědnost za zpracování projektové dokumentace a celkovou kvalitu provedení díla nese zhotovitel. Ten zase díky metodě Design & Build má oproti běžné praxi větší prostor pro uplatnění inovativních postupů. Tento postup nám umožnily výsledky sofistikovaných diagnostik uskutečněných v posledním roce, které potvrdily způsobilost všech obloukových kleneb mostu pro jejich následnou rekonstrukci,“ dodal generální ředitel TSK Jozef Sinčák,

Zrekonstruovaný Libeňský most zůstane stejně široký, tedy 21 metrů, a bude mít kromě dvou tramvajových kolejí v každém směru jeden pruh pro auta, jeden pro cyklisty a jeden pro chodce. Pěší a cyklistický provoz zůstane zachovaný i v rámci rekonstrukce.

Další články k tématu 

 

Odběr newsletteru

Aktuality

28.06.2024 Soutěž Česká dopravní stavba zná vítěze

Na Galavečeru ve Fantově sále budovy Hlavního nádraží v Praze převzali oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…

13.06.2023 Soutěž ČDS zná vítěze, Skypaper ocenil silnici v CHKO Slavkovský les

Ve čtvrtek 8. června 2023 byli na Galavečeru v Městské knihovně v Praze oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« říjen 2024 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Kontakt | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Akce