úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

Přestavba trati z Plzně na Koterov přijde na 2,2 miliardy korun

04.11.2020  |  Eduard Železný Aktualizováno: 03.11.2020

Správa železnic zahájí rekonstrukci čtyřkilometrového úseku mezi lobezskou částí plzeňského hlavního nádraží a stanicí v Koterově. Tu po skončení prací přestanou využívat cestující, pro které se otevře nová zastávka Plzeň-Slovany. Dokončení prací je plánováno v lednu 2024.

Výběrové řízení vyhrály firmy Metrostav a Chládek a Tintěra, smluvní cena je 2,199 miliardy Kč. Z toho investice Správy železnic dosahuje 1,28 miliardy Kč, město Plzeň se podílí 50,6 milionu Kč a ŘSD 869,28 milionu Kč. Součástí stavby je ve spolupráci s ŘSD i příprava tunelu pro křížení železniční trati a budoucí silnice I/20, aby při další stavbě nemusel být opět omezen provoz vlaků. Plzeň spolufinancuje novou lávku pro pěší.

Stavba navazuje na dokončenou rekonstrukci kolejiště ve stanici Plzeň hlavní nádraží ve směru na Prahu a po dokončení umožní zvýšení traťové rychlosti ze 100 na 120 km/h. Přestavbou projde nejen navazující úsek na České Budějovice, ale také stanice Plzeň-Koterov. Dojde k odstranění tří nástupišť a změně konfigurace kolejiště, které budou tvořit dvě hlavní a dvě předjízdné koleje. V Koterově se zrekonstruují dopravní koleje a provede se příprava na budoucí dvoukolejné pokračování trati na Starý Plzenec. V ulici K Dráze se vybuduje nová lávka pro pěší, která nahradí čtyřkolejný přechod do ulice Na Lipce a bude dále pokračovat přes čtyřproudou silnici U seřadiště. Stanice Plzeň-Koterov se bude nově dálkově řídit z plzeňského hlavního nádraží.

Cestující začnou využívat novou zastávku Plzeň-Slovany, která nabídne lepší návaznost na linky MHD a regionální autobusy. Vzniknou dvě nástupiště s délkou 120 metrů a nástupními hranami v normové výšce 550 milimetrů nad kolejí. Přístup k vlakům bude bezbariérový z ulice Lobezská.

Další články k tématu 

 

Odběr newsletteru

Aktuality

28.06.2024 Soutěž Česká dopravní stavba zná vítěze

Na Galavečeru ve Fantově sále budovy Hlavního nádraží v Praze převzali oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…

13.06.2023 Soutěž ČDS zná vítěze, Skypaper ocenil silnici v CHKO Slavkovský les

Ve čtvrtek 8. června 2023 byli na Galavečeru v Městské knihovně v Praze oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« prosinec 2024 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Kontakt | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Akce