úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

Projekt nového tříkolejného mostu na pražské Výtoni přijde na 129 mil. Kč

novy zeleznicni most-nadhled-SL
09.01.2025  |  Petr Bayer

Správa železnic vybrala projektanty nového tříkolejného mostu kapacitního přemostění Vltavy na pražské Výtoni. Ve výběrovém řízení uspěla nabídka ve výši 128,7 milionu korun. Stavba mostu by měla probíhat v letech 2026 až 2029, předpokládané celkové náklady dosahují 3,4 miliardy korun.

Most na pražské Výtoni zajišťuje už více než 100 let důležité železniční spojení mezi hlavním a smíchovským nádražím. V budoucnu by měl hrát významnější roli také v příměstské dopravě, proto se počítá s jeho rozšířením na tři koleje. Současně se tu vybuduje nová vlaková zastávka na Výtoni, která umožní přestup na tramvajové linky. 

Plánovaná životnost nového mostu bude 100 let, jeho výstavba má znamenat snížení nákladů na údržbu. Díky tříkolejnému řešení vzroste význam spojení mezi smíchovským a vršovickým nádražím, která propojí nová vlaková linka.

Pro obyvatele okolních domů bude důležité zlepšení životního prostředí zejména snížením hluku a vibrací z železniční dopravy. Současně zmizí jeden z nejnižších tramvajových podjezdů v Praze, kde kvůli přetržené troleji dochází opakovaně k přerušením provozu. Díky novému mostu navíc vznikne bezbariérově přístupné přemostění Výtoně a Smíchova. Dojde také k propojení páteřních cyklotras v metropoli.

Projekt nového železničního mostu vzešel z výsledků mezinárodní architektonické soutěže, která probíhala v letech 2021 až 2022. Vítězný návrh vybraný porotou složenou ze zástupců investora, nezávislých odborníků a zástupců hlavního města, nejlépe splnil dopravní a technická kritéria. Stejně důležitý byl při hodnocení soutěžního dialogu i památkový aspekt: součástí zadání byl požadavek, aby design nového mostu nenarušil vizuální integritu místa, které je součástí Pražské památkové rezervace.

Hlavní město Praha ve spolupráci se Správou železnic v uplynulém roce rozhodly o zachování původní ocelové konstrukce, která bude po vybudování nového železničního mostu pod Vyšehradem sloužit jako lávka pro pěší přes Vltavu v Modřanech. Projekt vypracují Sudop Praha a Top Con Servis.

Podrobnosti o projektu nového mostu na webu novymostvyton.cz.

Další články k tématu

 

Odběr newsletteru

Aktuality

28.06.2024 Soutěž Česká dopravní stavba zná vítěze

Na Galavečeru ve Fantově sále budovy Hlavního nádraží v Praze převzali oceněni…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Co by nejvíce pomohlo ve vaší firmě překonat současné energetické potíže?

masívnější podpora obnovitelných zdrojů (soláry, větrníky...)
 
přehodnocení podmínek Green Dealu především co se týká racionality při dosažení termínů bezuhlíkové ekonomiky
 
dočasné pozastavení odklonu od uhlí po dobu nezbytně nutnou k překonání energetické krize
 
větší podpora energetických úspor (inovační technologie, kontrola plýtvání...)
 

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« únor 2025 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Aktuality | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Kontakt