úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

Projekt vysokorychlostní trati Velká Bíteš – Brno přijde na 300 mil. Kč

23.12.2021  |  Petr Bayer

Správa železnic vyhlásila zakázku na dodavatele dokumentace pro územní rozhodnutí pro vysokorychlostní trať VRT Vysočina z Velké Bíteše do Brna. Předpokládaná hodnota dosahuje 300 milionů korun. Vydání územního rozhodnutí pro tento úsek se předpokládá v roce 2025. Vlaky by měly na novou trať vyjet poprvé kolem roku 2031.

Jedná se již o osmou veřejnou zakázku na dodání těchto klíčových dokumentů pro síť nových vysokorychlostních železnic. Úsek VRT Vysočina fáze I je součástí nového železničního spojení z Prahy do Brna a Břeclavi. Projektanti zpracují také podklady pro vydání kladného stanoviska procesu EIA nebo digitální model tratě ve standardu BIM. Dokumentace poskytne informace o umístění stavby v lokalitě, půdorysném a výškovém umístění nebo vazbách na okolí stavby. Také stanoví koncepci napojení stavby na stávající dopravní a technickou infrastrukturu a budoucí majetkoprávní vztahy pro výstavbu VRT.

VRT Vysočina fáze I bude určena pouze pro osobní dopravu s maximální rychlostí 320 km/h. Novostavba vysokorychlostní tratě v úseku Velká Bíteš – Brno zahrnuje napojení na stávající železniční síť, její úpravy a výstavbu doprovodné infrastruktury. Projektanti rovněž navrhnou přestavbu zastávky Osová Bítýška a také úplně novou zastávku Velká Bíteš. Obě budou předmětem architektonicko-urbanistického návrhu.

Správa železnic plánuje přípravu a výstavbu tratí tak, aby mohli cestující a dopravci čerpat benefity této nové infrastruktury od počátku provozu. VRT Vysočina fáze I, společně s úseky VRT Střední Čechy a VRT Polabí, zkrátí cestovní dobu mezi Prahou a Brnem na zhruba 1 hodinu a 45 minut. Takto zásadní snížení jízdní doby již umožní alespoň částečný přesun dálkových spojů z koridorů mezi těmito městy. Uvolněná kapacita může posloužit nejen intenzivní regionální dopravě v brněnské aglomeraci, ale také nákladní dopravě.

Další články k tématu 

 

Odběr newsletteru

Aktuality

28.06.2024 Soutěž Česká dopravní stavba zná vítěze

Na Galavečeru ve Fantově sále budovy Hlavního nádraží v Praze převzali oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…

13.06.2023 Soutěž ČDS zná vítěze, Skypaper ocenil silnici v CHKO Slavkovský les

Ve čtvrtek 8. června 2023 byli na Galavečeru v Městské knihovně v Praze oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« leden 2025 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Kontakt | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Akce