Se zrušením zakázky se v důsledku koronavirové krize setkalo 59 % dotázaných ředitelů stavebních firem. Firmy uvádí, že v průměru bylo zrušeno 16 % zakázek. Čtyři pětiny společností uvedly, že se setkaly též s posunutím realizace vlivem této situace. V průměru se jednalo o 15 % zakázek. Vyplývá to z Kvartální analýzy českého stavebnictví Q2/2020 CEEC Research.
Čtyři pětiny investorů neměly jasno ohledně budoucího vývoje situace, část se potýkala s nedostatkem finančních prostředků vlivem (6 %) nebo s nutností projekt vzhledem k situaci zcela přehodnotit (7 %). Zákazníci stavebním firmám uváděli také jiné důvody, například zpomalení činnosti úřadů, hygienická opatření zavedená vládou (a nemožnost výstavby v tomto důsledku) či spekulaci na pokles cen (8 %).
Důvod pro zrušení zakázky ale nemusí být pouze na straně zákazníka. „V převážné míře se u nás jednalo o nemožnost dokončení zakázky z důvodu chybějících kapacit, výjimečně jsme se setkali s pozastavením na straně investora,“ říká jednatel Tyros Loading Systems CZ Ivo Luňák.
Na Galavečeru ve Fantově sále budovy Hlavního nádraží v Praze převzali oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…
Ve čtvrtek 8. června 2023 byli na Galavečeru v Městské knihovně v Praze oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…
Co by nejvíce pomohlo ve vaší firmě překonat současné energetické potíže?
masívnější podpora obnovitelných zdrojů (soláry, větrníky...)Petr Bayer | |
Jilemnického 2238 53002 Pardubice Česká republika | |
mobil: | +420 602 309 872 |
e-mail: | bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz |