úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

Průzkum: Trh coworkingových kanceláří může v budoucnu posílit

27.04.2020  |  Petr Bayer

Z průzkumu mezi 36 tuzemskými provozovateli coworkingových center a servisovaných kanceláří vyplynulo, že 63 % z nich se domnívá, že je současná krize nijak kriticky neovlivní. Čtvrtina upevnila spolupráci se současnými klienty a 4 % dokonce očekávají růst poptávky po odeznění pandemie. Firmy totiž budou vyžadovat větší flexibilitu v délce nájemních smluv i velikosti kanceláří.

Celkem 34 dotazovaných provozovatelů mají v současnosti centra otevřená a zesilují v nich hygienická opatření. „Každý den probíhá důkladná dezinfekce prostor. Například společnost Regus ve všech svých provozovnách provádí v noci hloubkovou dezinfekci a během dne průběžně čistí exponované plochy,“ říká Lenka Hrudíková z CBRE. „Klienti, kteří mají členství v coworkingovém sdíleném prostoru, se zdarma přesunuli do menších kanceláří. I když se coworkingy nacházejí v budovách s kvalitní vzduchotechnikou, někteří provozovatelé navíc zajistili speciální čističky vzduchu, které zachycují patogeny,“ dodává.

Většina respondentů se shodla, že převážná část klientů servisovaných kanceláří i coworkingu v současnosti pracuje z domova a do práce chodí pouze omezeně anebo jen v některé dny. Z toho důvodu se často objevují požadavky na odklad plateb za členství či jeho pozastavení. Nechybí ani výzvy k poskytnutí slevy anebo prominutí členského poplatku za dobu, kdy klient kanceláře nevyužívá. Kromě toho 25 center uvedlo, že 10 % jejích klientů členství vypovědělo. Čtyři centra zaznamenala úbytek větší než 20 %. Šest center nepřišlo ani o jediného klienta a další evidují rostoucí poptávku od nových členů z jiných segmentů podnikání.

„Téměř polovina dotazovaných uvedla, že i přes současnou krizi dostává nové poptávky od potenciálních klientů, a to zejména od firem z nyní prosperujících oborů jako třeba z IT. Některé společnosti navíc začaly využívat servisované kanceláře jako druhé zázemí k rozprostření rizik nákazy anebo jako pracovní místo pro zaměstnance, kteří doma nemají ke své práci ideální pracovní podmínky,“ uvádí Hrudíková.

Dallší články k tématu 

 

Odběr newsletteru

Aktuality

28.06.2024 Soutěž Česká dopravní stavba zná vítěze

Na Galavečeru ve Fantově sále budovy Hlavního nádraží v Praze převzali oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…

13.06.2023 Soutěž ČDS zná vítěze, Skypaper ocenil silnici v CHKO Slavkovský les

Ve čtvrtek 8. června 2023 byli na Galavečeru v Městské knihovně v Praze oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« prosinec 2024 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Kontakt | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Akce