úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

Rekonstrukce koridoru mezi Brnem a Blanskem skončila, přesáhla 7 mld. Kč

Adamov
17.04.2023  |  Eduard Železný

Správa železnic ukončila modernizaci dvou úseků prvního železničního koridoru za více než 7 miliard korun. Stavby z Brna do Adamova a mezi Adamovem a Blanskem zahrnovaly vedle rekonstrukce železniční infrastruktury také renovaci zastávek a sanaci tunelů. Provoz vlaků se po ročním zastavení provozu obnovil koncem loňského roku, letos probíhaly především dokončovací práce.

V rámci stavby prvního úseku z Brna-Maloměřic do Adamova prošel rekonstrukcí železniční svršek a částečně i spodek a postavila se nová odbočka Svitava. Modernizace infrastruktury odstranila propady traťové rychlosti a zvýšila bezpečnost provozu. Prakticky všechny mosty a propustky prošly přestavbou. U čtveřice tunelů se sanovaly portálové části a ostění, pročistily se příkopy a obnovilo bezpečnostní značení. „Komplexní renovací prošly i zastávky v Bílovicích nad Svitavou a Babicích nad Svitavou. Zaměřili jsme se na potřebnou bezbariérovost a pohodlný nástup do vlaků. Nástupiště mají normovou výšku, dostačující délku pro moderní soupravy a také nové zastřešení,“ líčí generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Součástí prací byla rovněž celková přestavba technologické budovy v Bílovicích nad Svitavou a stavba nové na odbočce Svitava v místě původního strážního domku. Došlo také k sanaci některých skalních svahů, které ohrožovaly bezpečnost dopravy. Zhotovitelem stavby mezi Brnem-Maloměřicemi a Adamovem byly společnosti Subterra, Strabag Rail a Elektrizace železnic Praha. Celkové náklady činí 3,76 miliardy korun.

Modernizace úseku z Adamova do Blanska zahrnovala zásadní přestavbu adamovské zastávky, která disponuje novým nástupištěm. „Významně se zkrátila docházková vzdálenost cestujících jedoucích od Brna, bezbariérový přístup zajišťuje šikmý přístupový chodník,“ doplňuje Svoboda. Také v rámci této stavby se stabilizovaly skalní svahy a opěrné zdi, sanovalo se 5 tunelů a opravilo 9 mostů. Mezistaniční úsek z Adamova do Blanska realizovaly společnosti OHLA ŽS, Firesta-Fišer, rekonstrukce, stavby a Tramo Rail. Celkové náklady stavby dosahují 3,5 miliardy korun.

Stavby Brno-Maloměřice – Adamov a Adamov – Blansko jsou navrženy k financování EU z Nástroje pro oživení a odolnost (Recovery and Resilience Facility; RRF) v rámci Národního plánu obnovy a jsou spolufinancovány z úvěru Evropské investiční banky (EIB).

Další články k tématu 

 

Odběr newsletteru

Aktuality

28.06.2024 Soutěž Česká dopravní stavba zná vítěze

Na Galavečeru ve Fantově sále budovy Hlavního nádraží v Praze převzali oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…

13.06.2023 Soutěž ČDS zná vítěze, Skypaper ocenil silnici v CHKO Slavkovský les

Ve čtvrtek 8. června 2023 byli na Galavečeru v Městské knihovně v Praze oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« listopad 2024 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Kontakt | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Akce