Správa železnic ukončila modernizaci dvou úseků prvního železničního koridoru za více než 7 miliard korun. Stavby z Brna do Adamova a mezi Adamovem a Blanskem zahrnovaly vedle rekonstrukce železniční infrastruktury také renovaci zastávek a sanaci tunelů. Provoz vlaků se po ročním zastavení provozu obnovil koncem loňského roku, letos probíhaly především dokončovací práce.
V rámci stavby prvního úseku z Brna-Maloměřic do Adamova prošel rekonstrukcí železniční svršek a částečně i spodek a postavila se nová odbočka Svitava. Modernizace infrastruktury odstranila propady traťové rychlosti a zvýšila bezpečnost provozu. Prakticky všechny mosty a propustky prošly přestavbou. U čtveřice tunelů se sanovaly portálové části a ostění, pročistily se příkopy a obnovilo bezpečnostní značení. „Komplexní renovací prošly i zastávky v Bílovicích nad Svitavou a Babicích nad Svitavou. Zaměřili jsme se na potřebnou bezbariérovost a pohodlný nástup do vlaků. Nástupiště mají normovou výšku, dostačující délku pro moderní soupravy a také nové zastřešení,“ líčí generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
Součástí prací byla rovněž celková přestavba technologické budovy v Bílovicích nad Svitavou a stavba nové na odbočce Svitava v místě původního strážního domku. Došlo také k sanaci některých skalních svahů, které ohrožovaly bezpečnost dopravy. Zhotovitelem stavby mezi Brnem-Maloměřicemi a Adamovem byly společnosti Subterra, Strabag Rail a Elektrizace železnic Praha. Celkové náklady činí 3,76 miliardy korun.
Modernizace úseku z Adamova do Blanska zahrnovala zásadní přestavbu adamovské zastávky, která disponuje novým nástupištěm. „Významně se zkrátila docházková vzdálenost cestujících jedoucích od Brna, bezbariérový přístup zajišťuje šikmý přístupový chodník,“ doplňuje Svoboda. Také v rámci této stavby se stabilizovaly skalní svahy a opěrné zdi, sanovalo se 5 tunelů a opravilo 9 mostů. Mezistaniční úsek z Adamova do Blanska realizovaly společnosti OHLA ŽS, Firesta-Fišer, rekonstrukce, stavby a Tramo Rail. Celkové náklady stavby dosahují 3,5 miliardy korun.
Stavby Brno-Maloměřice – Adamov a Adamov – Blansko jsou navrženy k financování EU z Nástroje pro oživení a odolnost (Recovery and Resilience Facility; RRF) v rámci Národního plánu obnovy a jsou spolufinancovány z úvěru Evropské investiční banky (EIB).
Na Galavečeru ve Fantově sále budovy Hlavního nádraží v Praze převzali oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…
Ve čtvrtek 8. června 2023 byli na Galavečeru v Městské knihovně v Praze oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…
Co by nejvíce pomohlo ve vaší firmě překonat současné energetické potíže?
masívnější podpora obnovitelných zdrojů (soláry, větrníky...)Petr Bayer | |
Jilemnického 2238 53002 Pardubice Česká republika | |
mobil: | +420 602 309 872 |
e-mail: | bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz |