Správa železnic vybrala zhotovitele rekonstrukce železniční stanice Krupka-Bohosudov, která se po dokončení prací vrátí ke svému dřívějšímu pojmenování Bohosudov. Rekonstrukcí projdou také navazující traťové úseky do Chabařovic a Teplic v Čechách. Stavební práce začnou letos v květnu a potrvají do konce roku 2022. Rychlost vlaků se poté zvýší až na 135 km/h. Celkové investiční náklady činí 1,676 miliardy Kč bez DPH.
Stanici budou tvořit dvě vnější nástupiště o délce 120 metrů, umístěná v blízkosti železničního přejezdu v ulici Pod dolní drahou. Kolejiště projde redukcí, úpravy budou vycházet z umístění dvou nástupišť na nově vzniklé zastávce. Nejen obě hlavní koleje, ale také předjízdná a manipulační budou bezstykové. Kromě stanice projdou rekonstrukcí i obě koleje v mezistaničním úseku Chabařovice – Bohosudov a první traťová kolej mezi Bohosudovem a Teplicemi. Ta se směrově a výškově srovná s již dříve rekonstruovanou druhou kolejí. Součástí prací bude i instalace nového sdělovacího a zabezpečovacího zařízení a návazných technologií.
V rámci rekonstrukce první traťové koleje mezi Bohosudovem a Teplicemi projde přestavbou rovněž přilehlé nástupiště na zastávce Proboštov. Stejně jako v ostatních případech bude v normové výšce 550 mm nad kolejí a s bezbariérovým přístupem. Součástí vybavení moderních nástupišť budou i nové přístřešky.
V Bohosudově bude zřízeno nové staniční zabezpečovací zařízení 3. kategorie – elektronické stavědlo. Jeho technologické zázemí bude umístěno v rekonstruované výpravní budově. Staniční zabezpečovací zařízení bude po dokončené stavby dálkově řízeno z Teplic. Bezpečnost nejen cestujících zajistí kamerový systém, instalován bude i nový informační systém hlasový i vizuální. Součástí sdělovacího systému bude i ozvučení zastávky Proboštov.
V návaznosti na úpravy železničního spodku a svršku proběhne i kompletní rekonstrukce trakčního vedení v souladu s koncepcí přechodu na jednotnou napájecí soustavu v příštích letech. Některé nové výhybky doplní elektrický ohřev, ve stanici Bohosudov se provedou úpravy venkovního osvětlení, obě uvedené zastávky budou osvětleny zcela nově. Rekonstrukcí projde 5 železničních přejezdů. Šesté úrovňové křížení, které se nachází v ulici Emilie Dvořákové v Teplicích, bude zrušeno. Nahradí je silniční podjezd určený i pro jízdu trolejbusů. Ty v současnosti využívají úzký podjezd, který se bude nově používat jako kolektor.
Projekt je navržen ke spolufinancování EU v rámci Operačního programu Doprava 2014 – 2020. Maximální příspěvek EU může dosáhnout až 1,246 miliardy Kč. Zhotoviteli jsou firmy Chládek a Tintěra, Elektrizace železnic Praha a AŽD Praha.
Na Galavečeru ve Fantově sále budovy Hlavního nádraží v Praze převzali oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…
Ve čtvrtek 8. června 2023 byli na Galavečeru v Městské knihovně v Praze oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…
Co by nejvíce pomohlo ve vaší firmě překonat současné energetické potíže?
masívnější podpora obnovitelných zdrojů (soláry, větrníky...)Petr Bayer | |
Jilemnického 2238 53002 Pardubice Česká republika | |
mobil: | +420 602 309 872 |
e-mail: | bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz |