úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

Sanace trati Hájek – Dalovice přesáhne miliardu Kč, skončí v 1. čtvrtletí 2021

12.05.2020  |  Eduard Železný

Správa železnic zahajuje sanaci nestabilního úseku Hájek – Dalovice, během níž dojde k odtěžení stávajícího náspu a vybudování nového kolejiště a trakčního vedení. Práce jsou rozděleny na dvě etapy, celkem budou stát 1,01 miliardy korun a skončí v 1. čtvrtletí 2021. Stavba navazuje na předešlou investici z roku 2018, kdy si sesuv na této trati vynutil zastavení provozu na více než tři měsíce. V současné době je v tomto úseku zavedena pomalá jízda, po opravě bude trať v normovém stavu a bude zavedena plná traťová rychlost.

„Chceme předejít opakování události z dubna 2018, kdy došlo k sesuvu trati. Proto jsme se rozhodli pro toto stavební řešení, které akcentuje stav zemin tvořících těleso náspu a opakované poruchy geometrické polohy koleje s nutností zavedení pomalé jízdy ve druhé traťové koleji,“ říká generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Součástí stavby je železniční most, jeho mostovka bude snesena a nahrazena novou železobetonovou monolitickou konstrukcí. Spodní stavba mostu bude ošetřena proti vlhkosti hloubkovým spárováním a nízkotlakou injektáží. Stávající kolejová pole budou odvezena a připravena k dalšímu využití. Kolejové lože bude odbagrováno a odvezeno k recyklaci. Celkové náklady této etapy stavby se předpokládají 548 milionů korun, financována bude z národních zdrojů. Skončit má letos v říjnu.

Zahájení II. etapy se předpokládá letos v červenci, v současné době probíhá zadávací řízení na jejího zhotovitele. Ukončení akce je naplánováno v 1 čtvrtletí příštího roku. Během této fáze stavby bude provedena sanace železničního spodku, v navazující části celkové odtěžení nestabilního tělesa. V nejméně postiženém úseku bude provedena pouze sanace pražcového podloží. Železniční svršek bude ovšem vyměněn v celém sanovaném úseku.

Stavebními úpravami projdou i dva železniční přejezdy, tři mosty a čtyři propustky. Trať dostane také nové trakční vedení, kdy je navrženo zřízení trakčních bran místo současných samostatných sloupů. Předpokládaná hodnota druhé etapy stavby činí 462 milionů korun, financování se předpokládá rovněž z národních zdrojů.

Další články k tématu 

 

Odběr newsletteru

Aktuality

28.06.2024 Soutěž Česká dopravní stavba zná vítěze

Na Galavečeru ve Fantově sále budovy Hlavního nádraží v Praze převzali oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…

13.06.2023 Soutěž ČDS zná vítěze, Skypaper ocenil silnici v CHKO Slavkovský les

Ve čtvrtek 8. června 2023 byli na Galavečeru v Městské knihovně v Praze oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« prosinec 2024 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Kontakt | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Akce