Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) zprovoznilo 3,5 kilometru dlouhý úsek silnice I/9 Nový Bor – Svor v Libereckém kraji, kde přestavělo dvoupruhovou komunikaci na směrově rozdělený čtyřpruh. Práce za více než půl miliardy Kč trvaly necelé dva roky. ŘSD už také připravuje navazující stavbu na stejné silnici, obchvat obce Svor, který chce začít budovat ještě letos.
„Potřeba zkapacitnit silnici vycházela především ze stávajících vysokých dopravních intenzit a charakteru silnice, kvůli kterým byly v úseku časté dopravní nehody. V úseku dochází k souběhu dvou velmi frekventovaných silnic I/9 a I/13. Silnici jsme proto rozšířili o dva jízdní pruhy, které jsou od sebe směrově oddělené. Upravená je i mimoúrovňová křižovatka Nový Bor, kde jsme doplnili odbočovací a připojovací pruhy. V obci Svor je místo dosavadní nebezpečné stykové křižovatky nově křižovatka okružní,“ říká generální ředitel ŘSD Radek Mátl. Již v listopadu 2023 zprovoznilo ŘSD nový most na MÚK Nový Bor.
Součástí stavby jsou 3 nové mosty, z toho dva přes migrační trasy zvěře. Vybudované jsou také přeložky inženýrských sítí a doprovodných cest, jako jsou přístupy na lesní i obecní pozemky. Tento úsek silnice I/9 je místem častých dopravních nehod, jejichž příčinou jsou jednak nebezpečné předjíždění, jednak střety se zvěří. ŘSD proto celý úsek oplotilo. Komunikace I/9 je v místě souběhu s I/13 součástí sítě mezinárodních silnic s označením E442 (Karlovy Vary – Liberec – Olomouc – Žilina).
ŘSD už připravuje i navazující stavby. Ještě letos chce ŘSD začít stavět na tahu I/9 téměř dva kilometry dlouhý obchvat obce Svor. Ve výběrovém řízení na zhotovitele obdrželo ŘSD pět nabídek uchazečů, nejvýhodnější podalo sdružení Colas CZ a MI Roads za nabídkovou cenu 469,2 milionu Kč bez DPH, což je 73,4 % předpokládané ceny. „Na stavbu je vydáno stavební povolení v právní moci. Obchvat bychom chtěli zprovoznit a dopravu ze Svoru tak odklonit v roce 2027,“ líčí Mátl. Nejpozději v roce 2027 plánuje ŘSD zahájit stavbu I/9 Nový Bor – Dolní Libchava. Více než 10 kilometrů dlouhá přeložka silnice I/9 podstatně odlehčí silnici I/9, a to hlavně v úseku průjezdu Českou Lípou a mezi Českou Lípou a Novým Borem.
ŘSD aktuálně realizuje 276,1 kilometru nových staveb. Jde o 225,1 km dálnic a 51 km silnic I. třídy. Ve výběrovém řízení se nachází dalších 119 km dálnic a silnic I. třídy.
I/9 Nový Bor – Svor, zkapacitnění
Hlavní trasa
Délka: 3466 m
Počet stavebních objektů: 44
Zhotovitel: společnost ESIS, vedoucí společnost Eurovia CS, a.s.
Cena stavby dle smlouvy: 544 445 555 Kč bez DPH
Zahájení realizace: 8/2022
Zprovoznění: 7/2024
Na Galavečeru ve Fantově sále budovy Hlavního nádraží v Praze převzali oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…
Ve čtvrtek 8. června 2023 byli na Galavečeru v Městské knihovně v Praze oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…
Co by nejvíce pomohlo ve vaší firmě překonat současné energetické potíže?
masívnější podpora obnovitelných zdrojů (soláry, větrníky...)Petr Bayer | |
Jilemnického 2238 53002 Pardubice Česká republika | |
mobil: | +420 602 309 872 |
e-mail: | bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz |