úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

Stavba tunelu mezi Prahou a Berounem má začít za 8 let a trvat 14 let

21.07.2020  |  Petr Bayer

Správa železnic vyhlašuje výběrové řízení na zhotovení aktualizace dokumentace pro územní řízení novostavby trati Praha-Smíchov – Beroun. Jejím předmětem je výstavba nové dvoukolejné trati na 3. tranzitním koridoru, převážně vedoucí tunelem. Vítěz výběrového řízení by měl být znám letos na podzim.

Předpokládaná cena zakázky na zpracování aktualizace dokumentace na územní řízení je 160,5 milionu Kč. Nová dvoukolejná koridorová trať začne úpravou výjezdu ze stanice Praha-Smíchov, kde ke dvěma stávajícím kolejím přibydou další dvě. Trasa nové tratě povede převážně v tunelu o délce 24,7 kilometru, který začne pod Barrandovem a vyústí u Berouna. Zahájení stavebních prací se předpokládá v roce 2028 a dokončení v roce 2042. Většina ražby bude prováděna stroji TBM v hloubce zhruba 150 metrů pod povrchem. V současné době existuje na světě jen 13 delších železničních tunelů a obdobné množství je v realizaci nebo v podobné fázi příprav.

Dále bude nový koridor pokračovat estakádou přes údolí Berounky. Na pražské straně tunelu bude vybudována odbočka na Branický most ve směru Praha-Krč a na berounské straně tunelu bude připravena odbočka pro navazující novou vysokorychlostní trať ve směru Hořovice/Plzeň. Nový tunel bude navržený na maximální rychlost 200 km/h.

Mezi hlavní přínosy nové trati patří zkrácení jízdní doby v úseku Praha-Smíchov – Beroun na zhruba 12 minut, zrychlení a zkvalitnění regionální dopravy v úseku Praha – Beroun a dále celé jihozápadní části Středočeského kraje ve vazbě na Prahu, zrychlení a zkvalitnění vnitrostátní i mezinárodní dopravy v úseku Praha – Plzeň – Norimberk/Mnichov. Odlehčení současné přetížené železnice podél Berounky od dálkové osobní a nákladní dopravy pak umožní zvýšit frekvenci příměstských vlaků na této trati.

Další články k tématu 

 

Odběr newsletteru

Aktuality

28.06.2024 Soutěž Česká dopravní stavba zná vítěze

Na Galavečeru ve Fantově sále budovy Hlavního nádraží v Praze převzali oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…

13.06.2023 Soutěž ČDS zná vítěze, Skypaper ocenil silnici v CHKO Slavkovský les

Ve čtvrtek 8. června 2023 byli na Galavečeru v Městské knihovně v Praze oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« říjen 2024 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Kontakt | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Akce