Centrální komise Ministerstva dopravy schválila Studii proveditelnosti navrhující zlepšení železničního spojení mezi Prahou, Mladou Boleslaví a Libercem. Počítá s modernizací úseků Praha-Vysočany – Všetaty a Lysá nad Labem/Nymburk – Mladá Boleslav – Bakov nad Jizerou včetně novostaveb tzv. Všejanské, Bezděčínské a Dalovické spojky. Technické řešení se podařilo ekonomicky obhájit a Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) může pokračovat v investiční přípravě.
Všetatská větev je vymezena odbočkou Skály, kde záměr naváže na již zahájenou optimalizaci úseku Praha-Vysočany – Lysá nad Labem, a dále Neratovicemi a Všetaty. V celém úseku je navrhována elektrizace a v úseku Skály – Neratovice rovněž zdvoukolejnění trati. Zahrnuje přestavbu železničních stanic a zastávek například s bezbariérovým řešením nástupišť. Na trati s intenzivní příměstskou dopravou jsou navrženy nové zastávky i náhrada přejezdů mimoúrovňovou alternativou. V úseku je předpokládán souhrnný interval osobních a spěšných vlaků 15 minut.
Z Lysé nad Labem bude nová trať pokračovat v parametrech dvoukolejné elektrizované trati přes Milovice a dále tzv. Všejanskou spojkou přes Boží Dar do Čachovic, kde se napojí do stávající trati Nymburk – Mladá Boleslav. Trať od Nymburka bude do Čachovic elektrizována a k Mladé Boleslavi také zdvoukolejněna. Východně od obce Nepřevázka se odkloní a v podobě novostavby tzv. Bezděčínské spojky bude paralelně s dálnicí D10 pokračovat až do stanice Mladá Boleslav město.
Současná stanice Mladá Boleslav město bude přestavěna do podoby městského železničního terminálu a díky kombinaci úseků nových tratí bude moci být obsluhována přímými vlaky ze všech směrů. Mezi osobní částí stanice a Řepovem bude rozšířeno zázemí pro obsluhu nákladních vlaků, které nově v elektrické trakci nebudou zatěžovat vnitřní centrum města. Průjezd Mladou Boleslaví byl koordinován s návrhem prodloužení tzv. severovýchodní tangenty, dvoukolejná trať je k ulici Ptácká, kde nahradí přejezd železničním mostem.
Součástí záměru je také modernizace úseku do Bakova nad Jizerou včetně tzv. Dalovické spojky umožňující vedení přímých vlaků od České Lípy a Turnova do Mladé Boleslavi města a přestavba současného mladoboleslavského hlavního nádraží.
Souborem těchto opatření bude možné zkrátit jízdní doby z centra Prahy do centra Mladé Boleslavi na 47 minut v souhrnném intervalu 30 minut. Přestože pro spojení Praha – Liberec dochází ke zlepšení pouze v části trasy, je možné na navržené řešení navázat dalšími zlepšeními mezi Mladou Boleslaví a Libercem, pokud se je podaří obhájit zejména z pohledu ekonomické efektivity.
Na Galavečeru ve Fantově sále budovy Hlavního nádraží v Praze převzali oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…
Ve čtvrtek 8. června 2023 byli na Galavečeru v Městské knihovně v Praze oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…
Co by nejvíce pomohlo ve vaší firmě překonat současné energetické potíže?
masívnější podpora obnovitelných zdrojů (soláry, větrníky...)Petr Bayer | |
Jilemnického 2238 53002 Pardubice Česká republika | |
mobil: | +420 602 309 872 |
e-mail: | bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz |