Rada hl. m. Prahy uložila Institutu plánování a rozvoje hl. m. (IPR) prověřit ve spolupráci se Správou železnici záměr výstavby nového terminálu VRT mezi Letňany, Čakovicemi a Ďáblicemi v rámci připravované vysokorychlostní trati do Ústí nad Labem a Drážďan. IPR prověří i rozvoj navazujícího území, na kterém se nachází řada nevyužitých ploch. Studie bude hledat i možnosti napojení terminálu na metro nebo tramvaj.
Studie severní části Prahy má prověřit vybudování zastávky pro vysokorychlostní trať obdobně jako se to plánuje na východě Prahy. Studie, která se bude věnovat kromě dopravy také krajině i urbanismu, má za cíl navrhnout umístění terminálu, vznik nových budov a jejich napojení na existující výstavbu i vznik nového parku. Uvažuje se také o prodloužení linky metra či tramvajové trati.
„Na Smíchově se nám podařilo vytvořit projekt tzv. multimodálního hubu, místa, kde se dá přestoupit mezi vlakem, metrem, tramvají, autobusem a parkovištěm P+R a B+R. Něco podobného bychom mohli vybudovat i na severu Prahy vedle dálnice D8,“ říká náměstek primátora pro územní rozvoj Petr Hlaváček.
V současnosti je okolí Letňan neprostupné území, které je přetížené auty, a navíc je špatně dostupné městskou hromadnou dopravou. Umístění terminálu by bylo impulzem pro rozvoj celé lokality a dotvoření celé čtvrti. Lepšímu propojení pomůže chystaná tramvajová trať, která napravuje nevhodné ukončení trasy metra C v Letňanech mimo obytnou čtvrť. Tramvajová trať propojí stanici metra C Ládví s Čakovicemi. Lidé tak budou moct přímo dojet směrem na Palmovku, Želivského nebo do centra města.
„Spolu s novou tramvajovou tratí dojde ke zhodnocení stávající tramvajové trati Kobylisy – Sídliště Ďáblice, jejíž význam po zprovoznění prodloužené trasy metra C z Ládví do Letňan výrazně poklesl. Z těchto důvodů je žádoucí zahájit přípravu nové tramvajové tratě, která bude prodloužením od stávající smyčky Sídliště Ďáblice až k železničnímu uzlu Nádraží Čakovice. Tam plánujeme i výstavbu nového parkoviště P+R,“ dodává náměstek primátora pro oblast dopravy Adam Scheinherr. U Nádraží Čakovice by měl vzniknout přestupní terminál na železnici, který by měl fungovat i pro lokální autobusovou síť a být napojen na cyklistickou stezku.
„V současnosti je sever Prahy nedořešenou lokalitou plnou transformačních a rozvojových ploch. Celou lokalitu charakterizují přetížené výpadovky z Prahy a nedobré propojení MHD. Nová studie tak pomůže nastartovat rozvoj lokality. Nemá ale za cíl řešit jen dopravní stavby. V týmu by měli být také urbanisté a krajinářští architekti, kteří navrhnou, jak dnes neprostupné území dotvořit či kam umístit park, po kterém místní už dlouho volají,“ komentuje ředitel IPR Ondřej Boháč.
Na Galavečeru ve Fantově sále budovy Hlavního nádraží v Praze převzali oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…
Ve čtvrtek 8. června 2023 byli na Galavečeru v Městské knihovně v Praze oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…
Co by nejvíce pomohlo ve vaší firmě překonat současné energetické potíže?
masívnější podpora obnovitelných zdrojů (soláry, větrníky...)Petr Bayer | |
Jilemnického 2238 53002 Pardubice Česká republika | |
mobil: | +420 602 309 872 |
e-mail: | bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz |