úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

Unikátní most nad Orlickou přehradou bude hotov v listopadu 2024 za 685 mil. Kč

orlikmost.JPG
18.09.2023  |  Eduard Železný

Vodní nádrž Orlík překlene v následujících měsících nový železniční most. Ze základů na obou březích Vltavy začínají vyrůstat části budoucího železobetonového oblouku o rozpětí 156 metrů nedaleko stanice Červená nad Vltavou. Celkové náklady stavby dosahují 685 milionů korun, vlaky začnou nový most využívat příští rok v listopadu.

Pro překonání Orlické přehrady byla zvolena novostavba železobetonového obloukového mostu v sousedství stávajícího z roku 1889. Celková délka přemostění přesáhne 300 metrů. „Na trati z Tábora do Písku vyroste nepřehlédnutelná stavba, která se díky rozměrům zařadí mezi největší oblouková mostní díla v ČR. Tvarem navazuje na dvě silniční přemostění vodní nádrže Žďákovský most a v Podolsku,“ říká ministr dopravy Martin Kupka.

Stavba začala loni v lednu budováním základů, na táborské straně, kde jsou zasazeny hluboko do původní skalní stěny, bylo při trhacích pracích nutné použít odstřely hornin. Pro tuto fázi stavby se využilo snížení hladiny Orlíka v souvislosti s výstavbou nového přelivu na hrázi přehrady. Stavbaři už vybudovali více než dvě třetiny mostního oblouku. V krajních částech je dokončená vlastní nosná konstrukce desky z předpjatého betonu.

K výstavbě se využívá betonážní vozík, který šplhá vždy po již hotové části oblouku. Nejprve se provede vyztužení dané části a následně zabednění a betonáž. Pak se betonážní vozík posune dopředu a celý postup se opakuje. Koncem letošního roku, po propojení oblouku, budou betonážní vozíky rozebrány a dokončí se stavba mostovky nad obloukem. Současně stavbaři provedou konečné úpravy terénu na předpolích mostu a začnou pracovat na napojení traťové koleje na novou trasu.

Správa železnic v současné době řeší také další osud stávající mostní konstrukce. „Už loni v srpnu jsme uzavřeli smlouvu o budoucí smlouvě o bezúplatném převodu starého mostu na spolek Viadukt, který má zájem na jeho dalším využití. Zahájení železničního provozu na novém mostu předpokládáme příští rok v listopadu, následně předpokládáme podpis smlouvy o převodu,“ dodává generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Další články k tématu

 

Odběr newsletteru

Aktuality

28.06.2024 Soutěž Česká dopravní stavba zná vítěze

Na Galavečeru ve Fantově sále budovy Hlavního nádraží v Praze převzali oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…

13.06.2023 Soutěž ČDS zná vítěze, Skypaper ocenil silnici v CHKO Slavkovský les

Ve čtvrtek 8. června 2023 byli na Galavečeru v Městské knihovně v Praze oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« prosinec 2024 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Kontakt | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Akce