Ředitelství silnic a dálnic zprovoznilo 6,5 kilometru dlouhý úsek dálnice D6 Krupá ve Středočeském kraji. Práce vyšly na 1,5 miliardy Kč bez DPH. Aktuálně se buduje dalších téměř 27 kilometrů dálnice D6 i odpočívka u Kolešova. Na přelomu roku se plánuje začít stavět úsek D6 Knínice – Bošov, příští rok další dva úseky dálnice D6 zprovoznit. Projekt D6 Krupá je navržen ke spolufinancování z Programu Doprava 2021 - 2027 v předpokládané výši 1,5 miliardy Kč.
„Šest kilometrů nové dálnice mezi Prahou a Karlovými Vary sloužící jako obchvat Krupé naváže na už zprovozněný úsek od Prahy končící u Krušovic. D6 je jednou z dálnic, jejichž dostavba v posledních letech významně pokročila. Již příští rok se řidiči mohou těšit na zprovoznění dalších dvou navazujících úseků v celkové délce 14,4 kilometru, celá D6 z Prahy až do Karlových Varů by měla být hotová v roce 2028. Doba jízdy se tak z nynějších téměř dvou hodin výrazně zkrátí,“ říká ministr dopravy Martin Kupka.
Úsek D6 Krupá začíná západně od obce Krušovice, kde navazuje na úsek D6 Řevničov, obchvat zprovozněný v roce 2020. Součástí jsou mimoúrovňová křižovatka Krupá, dále 805 metrů dlouhá estakáda, pět mostů i čtyři protihlukové stěny dohromady dlouhé přes 1,5 kilometru.
„Stavba navazuje na dálniční úseky u Nového Strašecí a Řevničova, které jsme zprovoznili v roce 2020. Nový úsek odvede veškerou tranzitní dopravu z obce Krupá. Významně se tak zlepší životní podmínky místních obyvatel, sníží se riziko nehod a klesnou emisní zátěže a hluk. Nebezpečné úrovňové křížení se silnicí II/229 nahradila mimoúrovňová křižovatka. Nová čtyřpruhová komunikace je výrazně bezpečnější a umožní řidičům plynulejší jízdu,“ dodává generální ředitel ŘSD Radek Mátl.
Ze zhruba 130 kilometrů dlouhého spojení mezi hlavním městem a Karlovými Vary zbývá dokončit 63 kilometrů dálnice. Příští rok by měla být D6 od Prahy hotová až k jesenické křižovatce se silnicí I/27. Letos v červenci začalo ŘSD stavět 12,1 kilometru dlouhý úsek Petrohrad – Lubenec, jednu z největších dopravních staveb v Česku. V nejbližších dvou letech plánuje ŘSD začít stavět všechny zbylé úseky D6 mezi Prahou a Karlovými Vary.
„Dálnice především odvede dopravu z obcí, kudy nyní jezdí motoristé po silnici první třídy. Šířkové uspořádání silnice I/6 je už nevyhovující, naprosto nepostačuje narůstajícím intenzitám silniční dopravy a nezajišťuje její plynulost a bezpečnost. Dostavba dálnice D6 z Prahy do Karlových Varů je pro ŘSD zásadní prioritou, což je na rozestavěnosti této dálnice také vidět,“ uzavírá Mátl.
D6 Krupá, přeložka
Hlavní trasa:
délka: 6450 m
počet stavebních objektů: 67
zhotovitel: Metrostav Infrastructure a.s.
cena stavby dle smlouvy: 1 543 454 637 Kč bez DPH
zahájení realizace: 3/2022
zprovoznění: 8/2024
Na Galavečeru ve Fantově sále budovy Hlavního nádraží v Praze převzali oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…
Ve čtvrtek 8. června 2023 byli na Galavečeru v Městské knihovně v Praze oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…
Co by nejvíce pomohlo ve vaší firmě překonat současné energetické potíže?
masívnější podpora obnovitelných zdrojů (soláry, větrníky...)Petr Bayer | |
Jilemnického 2238 53002 Pardubice Česká republika | |
mobil: | +420 602 309 872 |
e-mail: | bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz |