Při návratu zaměstnanců po uvolnění restrikcí bude ve většině firemních kanceláří zpočátku použitelných pouze 40 % prostor. Očekává se, že opatření pro společenský odstup budou pokračovat i v příštích měsících. Pokud nedojde k významným změnám v rozvržení a designu kanceláře, řada lidí bude pokračovat v blízké budoucnosti v práci z domova.
„Očekáváme, že COVID-19 bude mít dlouhodobý dopad na způsob naší práce. Z našeho globálního průzkumu Working from Home víme, že 80 % respondentů by chtělo pracovat vzdáleně i po uvolnění situace alespoň jeden den v týdnu. Po tomto počátečním návratu je tedy pravděpodobné, že se kancelářské prostory budou měnit měnit na místa setkávání, sdílení informací a zkušeností, řešení projektů a budování firemních vztahů, na rozdíl od předchozí rutiny, kdy kanceláře sloužily především jako místo pro vykonávání práce,“ říká ředitelka oddělení Workplace Advisory v české pobočce Colliers International Jana Vlková.
„Odpovědní zaměstnavatelé budou v rámci návratu při plánování kanceláří upřednostňovat zdraví a pohodu svých zaměstnanců. Abychom však mohli zaměstnance znovu přivítat v kancelářích, bude v krátkodobém horizontu muset dojít k podstatným změnám v administrativních budovách, jako je zvětšení vzdálenosti mezi pracovními stoly, vytvoření jednosměrných systémů a komunálních oblastí. V tuto chvíli se všechno mění velmi rychle, proto nabízíme také rychlou službu, která společnostem pomůže s přípravou návratu a navrhne potřebné kroky proto, aby se zaměstnanci cítili bezpečně,“ dodává ředitel projektového managementu Colliers Lukáš Litera.
Služba Back to Work Navigator (Navigátor návratu do práce) vyhodnotí pět oblastí, ve kterých lze změny provést, aby se maximalizovala kapacita kanceláře a podpořila produktivita; design, navigace, chování, hygiena a technologie. Služba je k dispozici jak pro nájemce, tak pro pronajímatele, kteří potřebují naplánovat znovuotevření svých kancelářských bloků pro více pronájemců. Colliers také podpoří společnosti při zavádění těchto doporučení a ve zhodnocení dlouhodobé strategie pracovního prostředí pro jejich kanceláře.
Na Galavečeru ve Fantově sále budovy Hlavního nádraží v Praze převzali oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…
Ve čtvrtek 8. června 2023 byli na Galavečeru v Městské knihovně v Praze oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…
Co by nejvíce pomohlo ve vaší firmě překonat současné energetické potíže?
masívnější podpora obnovitelných zdrojů (soláry, větrníky...)Petr Bayer | |
Jilemnického 2238 53002 Pardubice Česká republika | |
mobil: | +420 602 309 872 |
e-mail: | bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz |