úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

Tři úseky moravských rychlostních tratí metodou PPP přijdou na 179 mld. Kč

VRT v ČR
23.09.2024  |  Petr Bayer

Vláda projednala studii proveditelnosti k projektu Rychlých spojení Morava, která doporučuje využít budování metodou spolupráce veřejného a soukromého sektoru (PPP) tří částí sítě kolejí pro rychlé vlaky na střední, jižní a severní Moravě. Na řadě je výběr transakčního poradce. „Jde celkem o 205 kilometrů rychlých tratí s investičními náklady 179 miliard korun,“ říká ministr dopravy Martin Kupka. Jde o VRT Moravská brána v délce 91 km s náklady 96 miliard. Kč, VRT Jižní Morava v délce 39 km za 23 mld. Kč a RS Střední Morava v délce 75 km s nálady 60 mld. Kč.

Projekt VRT Moravská Brána je novostavba vysokorychlostní trati mezi Brodkem u Přerova a stanicí Ostrava-Svinov je základní částí rychlého spojení mezi Brnem a Ostravou. Významně zkrátí čas vlakem mezi střední a severní Moravou. Například z Olomouce do Ostravy se bude možné dostat za 30 minut oproti dnešním 50 min. VRT Jižní Morava je součástí mezinárodního spojení ČR s Rakouskem a Slovenskem, mezi Brnem a státní hranicí u Břeclavi. Významně zkrátí čas vlakem mezi střední a severní Moravou. Například z Brna do Vídně či Bratislavy se bude možné dostat za hodinu oproti dnešní hodině a půl. Projekt rychlých spojení (RS) Střední Morava mj. výrazně zkrátí cestovní doby na trasách Brno – Ostrava, Brno-Olomouc a Brno-Zlín, na rameni Brno-Přerov až na 30 min oproti dnešní hodině a čtvrt.

Projekty mají být realizovány odděleně na základě samostatných výběrových řízení s dostatečnými odstupy s ohledem na majetkoprávní připravenost, realizaci ostatních PPP projektů dopravní infrastruktury v ČR, makroekonomickou situaci a další faktory. Soukromý partner (koncesionář) bude mít ve všech třech projektech za úkol provést výstavbu, zajistit financování a uvedené úseky dlouhodobě udržovat. Stát bude koncesionáři platit až od uvedení do provozu a na základě dostupnosti.

Projekt Rychlých spojení je součástí vládního plánu rozvoje klíčové páteřní dopravní infrastruktury v ČR i pro napojené kraje. Může pomoci v rozvoji hospodářské prosperity a sociální soudržnosti krajů, přispěje ke zlepšení dopravní dostupnosti, tedy propojení na regionální, celostátní i nadnárodní úrovni. Nabídne též výrazné zvýšení přepravní kapacity osobní železniční dopravy až o 60 tisíc cestujících denně na nejvytíženějších úsecích či uvolnění kapacity pro nákladní dopravu, kde umožní nárůst až o 40% volných tras.

Po výběru transakčního poradce bude následovat příprava zadávacího řízení na soukromého partnera.

Další články k tématu 

 

Odběr newsletteru

Aktuality

28.06.2024 Soutěž Česká dopravní stavba zná vítěze

Na Galavečeru ve Fantově sále budovy Hlavního nádraží v Praze převzali oceněni…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Co by nejvíce pomohlo ve vaší firmě překonat současné energetické potíže?

masívnější podpora obnovitelných zdrojů (soláry, větrníky...)
 
přehodnocení podmínek Green Dealu především co se týká racionality při dosažení termínů bezuhlíkové ekonomiky
 
dočasné pozastavení odklonu od uhlí po dobu nezbytně nutnou k překonání energetické krize
 
větší podpora energetických úspor (inovační technologie, kontrola plýtvání...)
 

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« březen 2025 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Aktuality | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Kontakt