úvod | tisk | napište nám |
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.
 -S nadhledem ve světě stavebnictví a realit.

Tři úseky moravských rychlostních tratí metodou PPP přijdou na 179 mld. Kč

VRT v ČR
23.09.2024  |  Petr Bayer

Vláda projednala studii proveditelnosti k projektu Rychlých spojení Morava, která doporučuje využít budování metodou spolupráce veřejného a soukromého sektoru (PPP) tří částí sítě kolejí pro rychlé vlaky na střední, jižní a severní Moravě. Na řadě je výběr transakčního poradce. „Jde celkem o 205 kilometrů rychlých tratí s investičními náklady 179 miliard korun,“ říká ministr dopravy Martin Kupka. Jde o VRT Moravská brána v délce 91 km s náklady 96 miliard. Kč, VRT Jižní Morava v délce 39 km za 23 mld. Kč a RS Střední Morava v délce 75 km s nálady 60 mld. Kč.

Projekt VRT Moravská Brána je novostavba vysokorychlostní trati mezi Brodkem u Přerova a stanicí Ostrava-Svinov je základní částí rychlého spojení mezi Brnem a Ostravou. Významně zkrátí čas vlakem mezi střední a severní Moravou. Například z Olomouce do Ostravy se bude možné dostat za 30 minut oproti dnešním 50 min. VRT Jižní Morava je součástí mezinárodního spojení ČR s Rakouskem a Slovenskem, mezi Brnem a státní hranicí u Břeclavi. Významně zkrátí čas vlakem mezi střední a severní Moravou. Například z Brna do Vídně či Bratislavy se bude možné dostat za hodinu oproti dnešní hodině a půl. Projekt rychlých spojení (RS) Střední Morava mj. výrazně zkrátí cestovní doby na trasách Brno – Ostrava, Brno-Olomouc a Brno-Zlín, na rameni Brno-Přerov až na 30 min oproti dnešní hodině a čtvrt.

Projekty mají být realizovány odděleně na základě samostatných výběrových řízení s dostatečnými odstupy s ohledem na majetkoprávní připravenost, realizaci ostatních PPP projektů dopravní infrastruktury v ČR, makroekonomickou situaci a další faktory. Soukromý partner (koncesionář) bude mít ve všech třech projektech za úkol provést výstavbu, zajistit financování a uvedené úseky dlouhodobě udržovat. Stát bude koncesionáři platit až od uvedení do provozu a na základě dostupnosti.

Projekt Rychlých spojení je součástí vládního plánu rozvoje klíčové páteřní dopravní infrastruktury v ČR i pro napojené kraje. Může pomoci v rozvoji hospodářské prosperity a sociální soudržnosti krajů, přispěje ke zlepšení dopravní dostupnosti, tedy propojení na regionální, celostátní i nadnárodní úrovni. Nabídne též výrazné zvýšení přepravní kapacity osobní železniční dopravy až o 60 tisíc cestujících denně na nejvytíženějších úsecích či uvolnění kapacity pro nákladní dopravu, kde umožní nárůst až o 40% volných tras.

Po výběru transakčního poradce bude následovat příprava zadávacího řízení na soukromého partnera.

Další články k tématu 

 

Odběr newsletteru

Aktuality

28.06.2024 Soutěž Česká dopravní stavba zná vítěze

Na Galavečeru ve Fantově sále budovy Hlavního nádraží v Praze převzali oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…

13.06.2023 Soutěž ČDS zná vítěze, Skypaper ocenil silnici v CHKO Slavkovský les

Ve čtvrtek 8. června 2023 byli na Galavečeru v Městské knihovně v Praze oceněni soutěžící, kteří získali tituly a…

Archiv aktualit

Rychlé vyhledávání

Anketa

Fotogalerie

Fotogalerie

Kalendář akcí

«« říjen 2024 »»
 
po
út
st
čt
so
ne
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
 

Kontakt

Petr Bayer
Jilemnického 2238
53002 Pardubice
Česká republika
mobil:+420 602 309 872
e-mail:bayer@skypaper.cz info@skypaper.cz
 
 
O nás | Novinky | Newsletter | Akce | Památky | Personálie | Stavba | Kontakt | Skyscrapers | Rozhovor | KARIÉRA | Fotogalerie | Názory čtenářů | Pomáháme dětem | Partnerská sekce | GDPR | Akce